שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ברוסיה שומרים על הלוחמים היהודים ששרדו
טכנולוגיה מתקדמת
טקס זיכרון שנתי נערך היום, יום השואה הבינלאומי במוזיאון היהודי שבמרכז מוסקבה. במקום נאמרה תפילת 'קל מלא' על-ידי רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א
| צילום: מבשר טוב מוסקבה

לרגל מלאות 77 שנה ליום בו שחרר הצבא האדום את אסירי מחנה המוות באושוויץ, ובתאריך בו מציין העולם את 'יום השואה הבינלאומי', נערך טקס זכרון מיוחד במוזיאון היהודי הגדול שבמרכז מוסקבה, אשר נפתח בתפילת 'קל מלא רחמים' על-ידי רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, בהשתתפותם של יו"ר הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית מר ויאצ'סלב וולודין, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הר' אלכסנדר ברדה, נציגי ממשל, עשרות שגרירים, ראשי הקהילה והמוזיאון, וכלי תקשורת רבים. 

המוזיאון היהודי, שמאז פתיחתו לפני כעשור בתמיכתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זוכה להתעניינות רבה ברוסיה כולה, ומדי חודש מבקרים בו עשרות אלפי אנשים. רב המבקרים מתוודעים לראשונה לסבל שעבר על עמנו על אדמת רוסיה ואירופה במלחמת העולם השנייה, והלימוד על היסטוריית עם ישראל לדורותיו, מותיר עליהם חותם עמוק, ומעניק להם מבט של כבוד והערצה אל העם היהודי, והשפעתו ניכרת בין השאר בכך שאחוז האנטישמיות ברוסיה שואף לאפס.

במסגרת פעולות העזרה למען הקשישים והגלמודים היהודים במוסקבה על-ידי מרכז החסד היהודי שערי צדק, הסמוך למוזיאון היהודי, החל פרויקט חדש ואינטנסיבי באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהוזמנו והותאמו במיוחד, כדי לחזק את הקשר עם קשישים וגלמודים המקבלים סיוע יומי ממרכז החסד, וכעת מגוון הפעילות יתפרס על שעות רבות ונוחות במשך היום באמצעות קשר קבוע, שיכלול שיעורים מגוונים ושיחות עידוד ותמיכה. 

הראשונים בפרויקט זה, הם ה'וטרנים' היהודים שלחמו בנאצים, והוא נפתח ביום השואה הבינלאומי על-ידי מייסד מרכז החסד רבה של רוסיה שליט"א, שהגיע באופן אישי לבקר את הוטרן מר קושנרוב בן ה-94, שלחם בחיל הרפואי הסובייטי. הרב קבע מזוזה בפתח דירתו והעניק לו את המכשיר החדש, ועם קבלתו אורו עיניו של הוטרן מהתרגשות, והודה מקרב לב על הסיוע הרב שהוא מקבל במשך כל השנה מעובדי ומתנדבי המרכז, אשר בשיתוף פעולה עם ארגון הג'וינט עומד לעזרתם של אלפי זקנים ונזקקים יהודים במוסקבה.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים