שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בריונים ערבים תקפו ראש ישיבה ביפו
גל אלימות
בריונים ערבים תקפו קשות את ראש ישיבת ההסדר ביפו הרב אליהו מאלי • המשטרה עצרה שני תושבי יפו • ראש הישיבה פונה לבדיקות, גם מנהל הישיבה הותקף
תקיפת הרב מאלי | צילום: באדיבות המצלם

הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת "שירת משה" ביפו, בשנות ה-60 לחייו, הותקף היום (ראשון) בעיר על ידי שני בריונים ערבים, תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים השניים כשהם מכים את הרב, כשהוא שרוע על הקרקע.

הרב, יחד עם מנהל הישיבה, חזרו מיד לאחר התקיפה למבנה הישיבה. "חבורת צעירים אמרו לנו 'אתם לא יכולים לעבור פה' ותקפו אותנו", סיפר הרב לאנשי הישיבה. "זה היה אירוע די קצר". הרב סיפר שהספיק לצלם את האירוע כשתקפו את המנהל, ואז תקפו גם אותו.

עדי ראייה שצוטט ב'חדשות 12 ספר כי הרב מאלי הגיע לאחד הרחובות ביפו על מנת לרכוש דירה לטובת הישיבה. קבוצת תושבים ממוצא ערבי הקיפה את מאלי ועובד נוסף מהישיבה וצעקה לעברם. עזרא הימן, תושב השכונה אמר לאחר האירוע: "אנחנו מצפים מהמשטרה שתספק ביטחון לתושבי השכונה, אין פה משילות".

המשטרה עצרה לאחר זמן קצר 2 תושבי יפו בחשד לתקיפת ראש ישיבה בעיר. "המשטרה פתחה לפני זמן קצר בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר חשד לתקיפת תושב יפו כבן 60, ראש ישיבה בעיר. שוטרי תחנת יפו בצעו מגוון פעולות חקירה, אשר הובילו לחשיפת זהותם של שני החשודים – תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם ועם איתורם לפני זמן קצר, נעצרו לחקירה בחשד לתקיפה", נמסר.

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט בתגובה לפשעי הבריונות כנגד הרב מאלי: "מדינת ישראל היא לא שטעטל בה יוכלו לפגוע ביהודים. האלימות הקשה והבוטה נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר ביפו, היא חרפה וביזיון לאומי. אנחנו עדים לסדרת התקפות של פורעים ערבים כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות באופן מכוון ואנטישמי. על משטרת ישראל ומערכת המשפט לפעול ביד קשה נגד גילויי האנטישמיות בתוך המדינה שלנו ולהטיל עונשים כבדים כנגד פשעי הבריונות הללו״.

השר רפי פרץ בתגובה לתקרית: " ‏התמונה הזו מצמררת. תקיפת הרב מאלי היקר היא חמורה ואדרוש לטפל בחומרה בתוקפים. לא ניתן לאפשר מציאות שבה פורעים ערבים תוקפים יהודים רק בגלל שהם יהודים. המשטרה ומערכת האכיפה חייבים לנהוג פה ביד תקיפה מול האלימות הנפשעת הזו. על האלימות הזו אסור לשתוק".

ח"כ יועז הנדל מתקווה חדשה: "‏המתקפות הלאומניות נגד יהודים בלבוש חרדי, בשבועות האחרונים, הן בושה למדינה ריבונית. תוצאה של ההזנחה הארוכה של תשתיות ביטחון הפנים וחוסר המשילות".

בעקבות תקיפת ראש ישיבת ההסדר ביפו הרב אליהו מאלי מסר ח"כ איתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית במפלגת הציונות הדתית: "על משטרת ישראל להתעשת ולהתחיל למנוע תקיפות יהודים". בן גביר הוסיף: "הטרור ביפו מצטרף לשורת התקיפות השבוע בעיר העתיקה בירושלים ולהפרות הסדר בעיר לוד. מול אוייבים שבחרו בטרור חייבים לטפל בנחרצות, עד להפסקת הטרור והשבת הבטחון לתושבי מדינת ישראל".

חה"כ יוסי טייב ש"ס בתגובה לתקיפות האנטשמיות החוזרות ונשנות כנגד יהודים: "התקפות הפורעים הערבים כנגד הציבור היהודי הן תוצאות של הסתה וגזענות על רקע גזעני, לאומני אנטישמי וצריכים לטפל בהם ביד קשה. לא יתכן שבחור ישיבה מותקף רק בשל היותו חרדי, ולא יתכן שהיום מותקף ראש ישיבת ההסדר הרב אליהו מאלי רק בשל היותו יהודי חובש כיפה. אנו חיים במדינה שומרת חוק, אני קורא לכלל גורמי אכיפת החוק למצות עמם את הדין עד תום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים