שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בריטניה תכריז על חמאס כארגון טרור על כל זרועותיו
"נלחמים באנטישמיות"
בהודעת הבריטים נאמר כי תומכי חמאס והמזדהים עם מעשיהם, אפילו לבישת בגדים המזוהים עם חמאס יביא להעמדה לדין של עד עשר שנות מאסר
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

שרת הפנים של בריטניה הודיעה כי בריטניה צפויה להכריז על ארגון חמאס כארגון טרור על כל זרועותיו. השרה ציינה כי הדבר נעשה לאחר בקשת ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט מרה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון בוועידת האקלים.

בהודעת הבריטים נאמר כי תומכי חמאס והמזדהים עם מעשיהם, אפילו לבישת בגדים המזוהים עם חמאס יביא להעמדה לדין של עד עשר שנות מאסר. בשנת 2001 כבר הכריזו בבריטניה על חמאס כארגון טרור, אך כעת מדובר על הכרזה שתכלול את כלל זרועות הארגון.

שרת החוץ של בריטניה ליז טרוס מסרה: "חמאס ייקבע כארגון טרור. הודעה חשובה של שרת הפנים פריטי פאתל שתעזור להתמודד עם נגע האנטישמיות".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "חמאס הוא קבוצה אסלאמית קיצונית המכוונת לישראלים חפים מפשע ומבקשת את השמדתה של ישראל. אני מברך על כוונתה של בריטניה להכריז על חמאס כארגון טרור בשלמותו – כי זה בדיוק מה שזה. תודה לחבר שלי בוריס ג'ונסון על המנהיגות שלו".

שר החוץ יאיר לפיד מסר כי "‏ההחלטה הצפויה של בריטניה להכריז על חמאס על כל חלקיו כארגון טרור מהווה הישג נוסף למשרד החוץ הישראלי ולמדינאות החיבורים, ומהווה פרי של מאמצים להם שותפים ראש הממשלה ‎ושר הבטחון, ובאה לאחר דיאלוג ועבודה מדינית בנושא, וכחלק מחיזוק היחסים עם בריטניה".

"‏אני מודה לשרת הפנים הבריטית, ולשרת החוץ ‎ולכל ממשלת בריטניה על ההחלטה לראות בארגון הטרור חמאס, על כל זרועותיו, ארגון טרור. זו החלטה חשובה ומשמעותית שנותנת לגופי הביטחון הבריטים כלים נוספים כדי למנוע את המשך ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס, גם בבריטניה".

"‏אין חלק לגיטימי לארגון טרור וכל ניסיון להפריד בין חלקים של ארגון טרור הוא מלאכותי. ההצהרה היום מסכמת דיאלוג אינטימי ומוצלח בין ישראל ובריטניה בהובלת משרד החוץ וצוות השגרירות שלנו בלונדון בראשות השגרירה ציפי חוטובלי ואנו מודים לבריטים על שיתוף הפעולה הפורה גם בנושא זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים