שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ברקע הלחץ – הקבינט הביטחוני מתכנס כעת
בדרך להפסקת אש?
גורמים במערכת המדינית: "קיבלנו בקשות מהעולם להפסקת אש, ישראל עיקשת בעמדתה להמשך הלחימה". בכירים בדרג המדיני סבורים כי יש לחתור לסיום המבצע
דיון ביטחוני בראשות נתניהו וגנץ, ארכיון | צילום: לע"מ

חברי הקבינט המדיני ביטחוני מתכנסים כעת (ראשון) לישיבת עדכון ודיון בהמשך המבצע, במהלכה גם יתבקשו לאשר את המשך התקיפות ברצות עזה. חברי הקבינט יקבלו עדכון שוטף על המצב, ויעסוקו בהמשך המבצע. מיד לאחר כינוס הקבינט יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב בקריה עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי והצמרת הביטחונית.

גורם דיפלומטי ישראלי בכיר שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "האמריקנים מצפים מאיתנו לחתור לסיום המבצע – או לפחות להתחיל לראות מגעים להפסקת אש". גורם ישראלי אמר ל'ווינט': "אין לחץ אמריקני על ישראל להפסקת אש. עדיין אין הצעות קונקרטיות להפסקת אש, ויש שיחות בווליום נמוך בלבד".

ב'וואלה' דווח כי בכירים בדרג המדיני ובדרג המקצועי שמעורבים במבצע בעזה אומרים כי ישראל צריכה להתחיל היום להתקדם לסיום ולפתוח במגעים להפסקת אש לאור ההישגים בלחימה עד כה, הלחץ הבינלאומי המתגבר והמצב ההומניטארי המידרדר בעזה.

בכיר ישראלי העריך כי היום תתחיל תזוזה בעמדת ישראל בכל הנוגע להפסקת אש וסיום המבצע. לדבריו, יש התגברות של הלחץ הבינלאומי, במיוחד מצד ארצות הברית. האמריקנים לא העבירו דרישה תקיפה לסיום המבצע, אך רמזו על כך בעדינות הן בשיחה של הנשיא ביידן עם נתניהו והן בשיחה של שר ההגנה אוסטין עם גנץ.

מצרים בדקה בסוף השבוע פעם נוספת עם שני הצדדים, האם הם מעוניינים להפסיק את הלחימה אך קיבלה תשובה שלילית. גורם בינלאומי המעורה בשיחות שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי שני הצדדים עקשנים מאוד והצד הישראלי אפילו נוקשה יותר מזה של חמאס בנוגע להמשך הלחימה. הגורם הבינלאומי אמר כי הישראלים מעוניינים להמשיך לפעול מול חמאס ורק לאחר מכן יסכימו להתחיל בשיח.

ב'ווינט' דווח כי בין ההצעות שעלו בדיונים נמנות האפשרויות של דרישה ישראלית למניעת התעצמות של חמאס – צעד שלא ברור כיצד ייאכף ועשוי להיות הצהרתי יותר, סיוע כלכלי בינלאומי לעזה, פרויקטים בינלאומיים לטובת האוכלוסייה והצעות נוספות. במקרה שחמאס יפר את המנגנון למניעת ההתעצמות, אם ייקבע אחד כזה, תוכל ישראל לזכות ללגיטימציה לתקיפת מטרות נוספות של הארגון.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר עם המשלחת האמריקאית לאזור, בראשותו של השליח המיוחד האדי עאמר, ביחד עם ממלא מקום שגריר ארה"ב ג'ונתן שרייר. בפגישה, ביקש גנץ למסור לנשיא ביידן ולממשל כולו את הערכתו העמוקה על הגיבוי האמריקאי לזכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפת הטרור של חמאס על אזרחיה והפרת ריבונותה.

עוד אמר גנץ לחברי המשלחת, כי ישראל, אשר חולקת ערכים דמוקרטים משותפים עם ארה"ב, מקפידה לתקוף מטרות צבאיות בלבד ולהימנע מפגיעה באזרחים, בעוד שאזרחיה מותקפים בירי חסר הבחנה. גנץ הדגיש בפני חברי המשלחת, כי מטרתה של ישראל היא להביא לשקט ארוך טווח וביטחון לאזרחיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים