שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » המיליארדר הראשון בתולדות הכנסת
לאחר אקזיט מוצלח
חברת הפינטק 'איטורו' (eToro) שבה מושקע ברקת כמשקיע מרכזי הונפקה בנאסד"ק בסכום שיא של 10 מיליארד דולר • החברה צפויה להיות מונפקת בשבועות הקרובים באמצעות ספאק
ניר ברקת | צילום: פישל רוזנפלד

חבר הכנסת ניר ברקת מסיעת הליכוד יהפוך למיליארדר הראשון בתולדות הכנסת, כך פורסם היום (ב') בעיתון כלכליסט. זאת, בעקבות הנפקה מוצלחת בנאסד"ק בסכום שיא של 10 מיליארד דולר של חברת הפינטק 'איטורו' (eToro) שברקת הוא אחד ממשקיעיה המרכזיים. בעקבות הרווחים הנאים, ברקת עתיד לשלם לקופת המדינה מיליונים רבים של מס הכנסה.

כזכור, ברקת כשהצטרף לכנסת מטעם מפלגת 'הליכוד', שלח מכתב לחשב הכנסת בו הוא דורש להמשיך את המסורת שלו מעיריית ירושלים, שלא לקבל משכורת כך שתלוש השכר שלו יעמוד על שקל אחד לשנה בלבד.

רווחיו של ברקת ואחיו אלי מהעסקה מגיעים מבעלותם על קרן ההשקעות BRM אשר מחזיקה כ-10% בחברה. ההנפקה הנוכחית מצטרפת לאקזיט הגדול ביותר של הקרן בחברת צ'קפוינט, שהקרן שבבעלותם הייתה המשקיעה הראשונה שלה. בנוסף, השניים השקיעו בה גם באופן עצמאי בתחילת דרכה ומחזיקים בה כיום במניות בשיעור משמעותי.

החברה פיתחה למעשה פלטפורמה לניהול השקעות עבור משקיעים פרטיים, ומאפשרת ל-15 מיליון משתמשיה לעקוב אחר משקיעים ולאמץ את אסטרטגיות ההשקעה שלהם בשוק ההון. איטורו, שהכפילה את שוויה פי 12.5 ב-3 השנים האחרונות, מעסיקה כיום 1,100 עובדים, מתוכם 700 בישראל, מספר שצפוי לגדול משמעותית לאחר גיוס עובדים מסיבי בשנה החולפת.

החברה צפויה להיות מונפקת בשבועות הקרובים באמצעות ספאק – דרך הנפקה צוברת תאוצה, המאפשרת לחברה לגייס מזומנים שישמשו לרכישה של פעילות של חברה אחרת שתמוזג לתוך החברה האם. אם תושלם ההנפקה בהצלחה באמצעות הספאק – יהיה מדובר בהנפקה הגבוהה ביותר של חברה ישראלית בדרך זו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים