שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ברק הודיע שלא יתמודד לראשות העבודה
"איחוד הכרחי"
ראש הממשלה לשעבר החליט לדחות את הלחץ מצד גורמים במפלגה: "לא מצאתי את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש גדול"
אהוד ברק | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע הערב (שני) כי החליט שלא להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בימים האחרונים הופעל לחץ של פעילים על ברק להתמודד בפריימריז שייערכו ביום ראשון בקרוב, ואולם, ברק שקל את האפשרות – אך והחליט לוותר על כך.

בהודעה שפרסם כתב ברק כי "אני מודה מכל לב לכם חברי הנהלת מפלגת ה'עבודה' והפעילים מכל רחבי הארץ, על האמון המרגש המקופל במאות פניותיכם אלי לחזור ולעמוד בראש המפלגה, מפלגה שהקימה את המדינה ושהיתה ביתי הפוליטי לאורך מרבית שנות חיי".

"תודה מיוחדת למאות אנשי המחאה שביקשו ממני לשוב, אלו הם חברי למאבק העיקש על דמותה של ישראל. המחאה היתה במיוחד השנה, הלב הפועם של המאבק על עתידנו. מאות האלפים בבלפור, בקיסריה, בכיכר רבין ועל הגשרים ובצמתים הם נושאי הניצוץ שיוביל אותנו בסופו של יום לנצחון".

לדבריו, "השיקול העיקרי לנגד עיני הוא הסיכוי לאחד גוש גדול שיוביל להקמת ממשלה שתתמודד עם עומק המשבר האנושי-כלכלי, עם תעתועי הקורונה ועם שיקום אמון האזרחים בשלטון ובמוסדות הדמוקרטיה"‪.‬

"אני מתכוון לכינון ממשלה, שתפקיד מרכזי בהקמתה יהיה לגוש שלנו, שמאמין בבטחון לפני הכל, בשלמות העם שקודמת לשלמות הארץ, בהכרזת העצמאות כמסד ערכינו ובבעלותם של האזרחים על הישגיה של ישראל ועל פירותיהם".

"בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה. לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו ׳יש עתיד׳, ׳הישראלים׳, ׳העבודה׳ וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה, איחוד אשר בעיני הוא תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון".

"בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו״ר ׳העבודה׳. אני מאחל לכל המתמודדים ולמפלגה וחבריה, התמודדות הוגנת ובחירה מהירה ונכונה של היו״ר הבא. אני מביע תקוותי שאכן יימצאו טרם הגשת הרשימות, אצל הנוגעים בדבר, בהירות הראיה וכוחות הנפש לכונן את האיחוד הנדרש הזה לטובת כל אזרחי ישראל", דברי ברק.

לפני כחודש קרא ברק לגוש שנגד נתניהו להתאחד ולהתגבר על חילוקי הדעות למען המטרה המשותפת: "אני קורא לאיחוד אמיתי בצד השני של המפה – מליברמן דרך גנץ, דרך יאיר לפיד, דרך יאיר גולן והורוביץ, צריך קשת אחת שתיטיב לעשות אם תתאחד לקראת הבחירות. לישראל דרוש ריסטארט של אנשים צעירים, האנרגיות של המחאה הן רוח גבית מצוינת".

הרמטכ"ל וראש הממשלה לשעבר (78) שובץ כזכור בבחירות באפריל 2019 במקום העשירי ברשימת המחנה הדמקורטי, אך לא נכנס לכנסת. עד כה הודיעו על התמודדות בעבודה ח"כ מרב מיכאלי וגיל ביילין, בנו של השר לשעבר וחבר המפלגה, יוסי ביילין וכןיהודה אלוש. שמות נוספים שהוזכרו בקרב פעילי העבודה כמועמדים אפשריים הם חברי הכנסת לשעבר עמר בר לב ואיתן כבל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים