שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "יש לנו הוכחות מוצקות לזיופים בספירה" • ראיון
יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל
חושף: "בגלל שחששנו ממעטפות הדואר, דאגנו לשתולים באולמי ספירת הקלפיות, הם תיעדו זיופים חמורים" • על מישיגן: "לפתע נכנסה חבילה עם 128,000 פתקים, כולם לביידן"
מארק צל בתפילה במערת המכפלה להצלחת טראמפ | צילום: דוברות הר חברון

רגעי הדרמה הגדולים בארצות הברית בשיאם, עם המשך ספירת הקולות במדינות המפתח שהפכו לצמודים ובפערים זעירים.

בעוד כלי תקשורת מזוהים נוטים להכריז על ביידן כמי שייבחר לנשיא הבא, שוחח 'בחזית' עם יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מארק צל, שמצדו דורש רק דבר אחד: "שספירת הקולות תהיה תקינה".

"אם הספירה תהיה תקינה וכשירה על פי חוק, אנחנו משוכנעים כי הנשיא ימשיך לקדנציה שנייה", הוא אומר.

אנחנו ערים להמשך ספירת הקולות במדינות המפתח בהן הפערים זעומים, האם לדעתך יכולים עדיין להיות שינויים לטובת טראמפ?

"מה שאנחנו מנסים לעשות כרגע, זה להבטיח שהספירה תהיה מדויקת, כשירה ודמוקרטית. אנחנו בטוחים לאור הנתונים שבדינו והקולות שכבר נספרו, שאם הספירה תהיה תקינה שטראמפ ייבחר. לכן הגשנו תביעה במישיגן לעצור את ספירת הקולות, אנחנו רוצים שביהמ"ש קודם ישמור לנו על הקולות כפי שהם כרגע וגם שיאפשר לנו להכניס משקיפים בכל ועדת קלפי".

"בארה"ב, בניגוד לישראל, במדינות מסוימות המשקיפים הם מטעם המחוז או המדינה ואמורים להיות ניטרליים וללא זיהוי פוליטי. אנחנו סבורים שחברי ועדות הקלפי שמונו על ידי הנהגת המדינות מזוהים למעשה עם המפלגה הדמוקרטית".

"במישיגן, בפנסילבניה יש חוק והם מונעים מאיתנו להשתתף ולהיות נוכחים בספירה".

"היו לנו כמה 'שתולים' שלנו וכך קיבלנו את המידע האמיתי. יש לנו הוכחות מוצקות – אם נידרש, נציג אותם בבית המשפט. אנחנו רוצים רק דבר אחד, שתהיה בחירה תקינה, יכול להיות שאחרי כל הספירות בנוכחות המשקיפים שלנו – שביידן ינצח, אבל לפחות שנדע שהכל היה לפי החוק"

מארק צל
טראמפ וביידן בעימות הראשון | צילום:

הם מונעים מנציגי שתי המפלגות להשתתף בספירה?

"הם שולטים. זה מטורף, אם הדמוקרטים רוצים משקיפים מעבר לכל הפקידים שלהם שם אין בעיה, אבל מאתנו הם מנעו כניסה. לזכותנו ייאמר שלא נזכרנו עכשיו, אלא צעקנו והתרענו על כך עם תחילת ספירת הקולות".

מהי הטענה או הדרישה המרכזית שלכם כרגע?

"אנו דורשים להיות נוכחים בספירה וגם להיות חלק ברמת הפיקוח על הפתקים שנספרו ועומדים לספור. החשש שלנו הוא בעיקר לגבי אותם פתקי הצבעה שנשלחו באמצעות הדואר, ואותם פתקים שהמדינה שלחה לבעלי זכות הצבעה ללא שנרשמו מראש להצבעה, בהרשמה המוקדמת".

"אותם אזרחים שנרשמו להצבעה אמנם נרשמו והם יכולים לצאת ולהצביע או לשלוח מעטפת הצבעה באמצעות הדואר, הם באמת צריכים להיות רשומים, אך על פי הכללים את טופס ההצבעה עליהם ליטול כשהם נוכחים באופן פיזי".

"במישיגן, פנסילבניה וויסקונסין, האזרחים קיבלו לביתם את פתק ההצבעה מבלי לבקש זאת מאף גורם רשמי, בדיוק בגלל זה התרענו כבר בספטמבר שהדבר יכול לעורר בעיות".

"היה גורם כל שהוא שעשה קמפיין בעד ההצבעה באמצעות הדואר והוא זה ש'דאג' שהאזרחים אף יקבלו את פתק ההצבעה לביתם וייצאו להצביע, וזה לא הרפובליקנים. לכן ביקשנו שלמשקיפים שלנו יתאפשר לבדוק את פתקי ההצבעה".

אנחנו מקווים שהוא לא יצטרך את בית המשפט, אני לא רוצה שכהונתו תירשם על שם בית המשפט, אנחנו רוצים ספירה תקינה על ידי ועדות הקלפי ולא על ידי בית המשפט

מארק צל
אמריקה בוחרת 2020 | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

באיזה סדרי גודל של זיופים מדובר? הרי בסוף סופרים קולות של אנשים שמימשו את זכותם הדמוקרטית להצביע

"מה שקרה זה שלאחר סגירת הקלפיות במישיגן, ויסקונסין ומדינות נוספות, הגיעו לפתע חבילות עם עשרות אלפי פתקים נוספים, שבאורח פלא, כולם, ללא יוצא מהכלל, היו רשומים על שמו של ביידן, ללא פתק אחד שהיה על שם טראמפ. לדוגמה, במישיגן בסיום ספירת הקולות, נכנסה לפתע חבילה עם 128,000 פתקים – כולם לביידן, בלי פתק אחד לטראמפ".

איך אתם יודעים מזה, הרי אתה טוען שלא נתנו לכם להיכנס?

"בגלל שהתרענו מפני אפשרות לזיופים באמצעות הדואר, ציפינו ל'פוילע שטיק' ועשינו תרגיל, שמתוך הפקידים שנכחו בספירת הקולות המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית, היו לנו כמה 'שתולים' שלנו וכך קיבלנו את המידע האמיתי".

זה מתועד?

"כן. יש לנו הוכחות מוצקות – אם נידרש, נציג אותם בבית המשפט. אנחנו רוצים רק דבר אחד, שתהיה בחירה תקינה, יכול להיות שאחרי כל הספירות בנוכחות המשקיפים שלנו – שביידן ינצח, אבל לפחות שנדע שהכל היה לפי החוק".

"במישיגן הובלנו בכמה נקודות לפני כל הפוילע שטיק והם כמעט מחקו את הכל, עכשיו אנחנו יודעים על עשרות אלפי קולות נוספים ממחוזות רפובליקנים שטרם נספרו, לכן אנחנו בטוחים, אמנם לא ב-100 אחוז כמובן, שברגע שתהיה בחירה תקינה שהמצב יהיה לטובת טראמפ".

"כך לדוגמה, אריזונה הוכרזה אתמול על ידי 'פוקס ניוז' כדמוקרטית אבל היום ה-CNN חזר בו גם הוא מהצבע הכחול – וצבע את אריזונה בצבע לבן – מדינת תיקו".

איך אתה מסביר את העובדה שבכירים במפלגה הרפובליקנית מתחו ביקורת על הצעדים של הנשיא? זה אולי אומר שהם מבינים שהנשיא נאחז בקרנות המזבח?

"תראה, אותם בכירים אכן לא אהבו את ההתבטאות של הנשיא. אומר לך את האמת, נכחתי באולפן בדיוק בשעה שהנשיא נשא את דבריו ואכן גם אני זעתי באי נוחות בגין דבריו. אבל עכשיו, כשאנחנו רואים שמצטברים ראיות למכביר שדווקא מחזקים את טענות הנשיא, אין לנו אלא להצטרף לקריאות לספירה חוזרת במדינות ספציפיות. בדיעבד התברר שהוא צודק. אני מבין את מי שטען נגדו, אבל הם גם מבינים עכשיו שהוא לא דיבר באוויר".

אז עיניו של הנשיא נשואות ברגעים אלו לבית המשפט?

"אנחנו מקווים שהוא לא יצטרך את בית המשפט, אני לא רוצה שכהונתו תירשם על שם בית המשפט, אנחנו רוצים ספירה תקינה על ידי ועדות הקלפי ולא על ידי בית המשפט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים