שיתוף
תגובות
חדשות » בשורה לבאי ההילולה: "גשר הכהנים" יוקם מחדש במירון
נערכים להילולה
חודש להילולת הרשב"י ובמירון מתקדמות עבודות התשתית בשטח ההר במלוא המרץ. בהוראת ממונה ההילולה, ניצב (בדימוס) צביקי טסלר הוחלט על הגברת הבטיחות במתחם
בתמונה: בחינה הלכתית של סקיצות הגשר | צילום: מטה ההסברה הילות הרשב״י

בהתאם להנחיות הפרויקטור, ייבנה מחדש "גשר הכהנים" במירון תוך הקפדה מדוקדקת על תקנים ונהלי בטיחות ובליווי הלכתי הדוק. הגשר החדש נבנה במקומו של גשר הכהנים שפורק על ידי יחידת האכיפה – לאחר שנמצא כי בנייתו נעשתה שלא כחוק, בחריגה מהתוכנית ויצרה חסימה של דרכי מילוט הכרחיות. בניית הגשר החדש צפויה להסתיים בעוד פחות מחודש וקודם להילולה.
 
"גשר הכהנים החדש ישתרע על פני מאות מטרים" מציינים בהפקה, "הוא נועד לשמש את הכהנים הרבים המבקשים להסתופף בצילו של הרשב"י באתרא קדישא מירון. הקמת הגשר נעשית בהתייעצות עם פוסקי הלכה ובאישור מומחי הבטיחות".
 

אך לא רק גשר הכהנים. גם מסלול העליה להר עובר שיפור ושידרוג משמעותיים השנה. הדרך שתחילתה במתחם שזיפרון הסמוך לשער הכניסה ליישוב, תאפשר עלייה להר נוחה יותר, מרווחת ומסודרת ובהתאם לגדרי ההלכה.

 
כהפקת לקחים משנים עברו בהן היו מתפללים נכנסים לציון ובמשך זמן רב נותרים בו מבלי לאפשר לאחרים להכנס, הוחלט השנה שמלבד השהות בהר עצמו שכידוע תהיה לפרק זמן קצוב, גם בתוך מתחם הציון עצמו לא תותר שהיה ממושכת כבעבר אלא זו תתנהל בתנועה מתמדת ובשיטת הסרט הנע. עבור המבקשים להאריך בתפילתם יוקם לראשונה השנה מתחם תפילה מוצל ונעים סמוך לציון הקדוש, ובו יוכלו להתפלל במתינות, מבלי להצטופף ולהדחס.
 
במהלך החודשים האחרונים, הושקעו משאבים עצומים בהכשרתם של מתחמים שנפסלו על ידי יועצי הבטיחות, בין היתר באמצעות חיזוק המסלעות של שטח אהלי המשפחות שהשנה יעמוד לטובת קהל העולים.
 
הממונה על ההילולה, ניצב (בדימוס) צביקי טסלר: "החשיבה המנחה אותנו היא סדר ובטיחות תוך התחשבות מקסימלית במאפיינים היחודיים והצרכים של העולים להילולת רשב"י. במסגרת המאמץ לאפשר לכל מי שרוצה להגיע למירון שיוכלו לעשות זאת, אנו מתמודדים גם עם אתגרים הלכתיים והנדסיים. מושקעים בכך משאבים, זמן ומחשבה, ואנו מייצרים פתרונות לטובת הציבור"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים