שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושרה העלאת שכר המינימום ל 6,000 ש"ח
בשורה
ההצעה להעלות את שכר המינימום ל 6,000 ש"ח שעלתה לפני חצי שנה, אושרה היום בוועדת חקיקה. עד שזה יקרה, העניים ייאלצו להמתין חמש שנים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את תיקוני החקיקה הדרושים שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק, במסגרתה שכר המינימום בישראל יעלה לסכום של 6,000 ש"ח בחמש פעימות, בקצב של פעימה בשנה.

כזכור, לפני כחצי שנה סיכמו שר האוצר, אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ואישים בכירים במשק הישראלי על עסקת החבילה במשק הכוללת העלאה מדורגת של שכר המינימום ל-6,000 שקלים, מתן גמישות בהעסקת עובדים וכלים להמרצת המשק, וכן, יצירת ודאות ביחסי עבודה במגזר הציבורי הכוללים דחיית הסכם המסגרת במגזר הציבורי ל-2023 ומתן תקציב לפתרון בעיות.

שלושה תיקוני חקיקה הכלולים בעסקת החבילה כשבראשם עומד תיקון חוק שכר מינימום. ממשרד האוצר נמסר כי ‏העלאת שכר המינימום במשק תיעשה תוך התחשבות במצב שוק העבודה והאילוצים התקציבים. שכר המינימום יעלה בצורה מדורגת ואחראית, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים בעלי השכר הנמוך וזאת עד ל-6,000 ש"ח, נמסר ממשרד האוצר.

כל פעימת העלאה לשכר, תעודכן בחודש אפריל של אותה שנה, כאשר השנה יעלה השכר ל 5.400 ש"ח. ואז, בכל שנה יעלה שכר המינימום במאה שקלים נוספים. בשנת 2025 יתעדכן שכר המינימום באופן סופי ויעמוד על 6,000 ש"ח.

תיקון חוק נוסף שאושר היום הוא חוק חופשה שנתית, במסגרתו יקבל עובד תוספת יום חופשה, ובתנאי שהוא מועסק עד 5 שנים במקום העבודה.

תיקון חוק שלישי שאושר היום הוא חוק שעות עבודה ומנוחה. סוכם כי תיקון חישוב השעות הנוספות שמטרתו העסקה גמישה של עובדים עבור המעסיק ואיזון טוב יותר של זמני השהיה בבית ובעבודה, עבור העובד. כמקובל במרבית מדינות ה-OECD, סוכם על חישוב שעות נוספות המביא לידי ביטוי את הגמישות הנדרשת לצורך איזון בין עבודה ופנאי ומתן מענה לתקופות מאתגרות, כמו תקופת הקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים