שיתוף
תגובות
צרכנות » בשורה: מחיר החשמל לצרכן יירד ב-2.3%
מה-1 לינואר
בראשון לינואר, מחיר החשמל לצרכן יירד ב-2.3%, התעריף היה אמור לרדת בשיעור של 3%, ואולם רשות החשמל קיבלה את טענת החברה כי חלק מהעלויות שלה לא שוקללו
חברת החשמל | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

רשות החשמל פרסמה אתמול החלטה בדבר עדכון תעריף החשמל בשנת 2021. על פי ההחלטה, בעקבות העדכון השנתי, התעריף המשתנה לצרכן הביתי צפוי לרדת ב-3.4%, ובשקלול עם רכיבי התעריף הקבועים, ירד התעריף הכולל לצרכן הביתי הממוצע בכ–2.3%. ההחלטה התקבלה לאחר עריכת שימוע ציבורי וקבלת הערות מהציבור.

משמעות ההוזלה היא שבינואר הקרוב הצרכן הביתי ישלם כ-51.8 אגורות לקילוואט/שעה, זאת לעומת כ-53 אג' לקוט"ש כיום. משמעות ההוזלה בארנק של משקי הבית תסתכם בממוצע בכמאה שקלים.

הורדת התעריף נובעת מתקבולים ממכירת תחנת הכוח רמת חובב ופריסת תקבולים ממכירת אלון תבור במסגרת הרפורמה בחברת החשמל, וכן ירידה במחירי הגז הטבעי והפחם. מנגד, כניסה גוברת של אנרגיות מתחדשות יקרות והשטת מס בלו על הפחם בשנת 2021 גרמו למיתון בירידת המחיר.

הנתון המעניין בדיווח של רשות החשמל היא ההחלטה לפצל את הכסף שנכנס לקופת חברת החשמל ממכירת תחנת הכוח ברמת חובב, לאחר שהתחנה נמכרה החודש בכ-4.25 מיליארד שקל לקבוצת שיכון ובינוי ואדלטק. כאשר ישנו פער של כ-2.43 מיליארד שקל בין התמורה לעלות בספרי חברת החשמל, מה שבסופו של דבר מדובר בכסף שהיא אמור להתגלגל חזרה לצרכן.

על פי הנתונים סכום ההנחה שהייתה אמורה להתגלגל על הצרכן עומדת על 6 %, אך ברשות החשמל החליטו שלא לחלק את הכספים לצרכן בבת אחת כצעד אחראי, אלא למעשה החליטה לפצל את העלות המוכרת ולרשום לטובת הצרכנים "רזרבה" של כ-640 מיליון שקל, שהוא יקבל רק בשנה הבאה. ברשות טוענים שההחלטה נובעת מאי ידיעה כיצד יתנהג משק האנרגיה במהלך 2021 ותחת משבר הקורונה, ולכן החשש הוא שיחזירו את הכסף בבת אחת בינואר 2021, ואז לגלות שבתחילת 2022 צריך להעלות את התעריף בחזרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים