שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » בשורה: מתווה הקפסולות יצא לדרך
זמן קיץ
בעולם הישיבות מתרגשים לרגל החזרה לספסל הלימודים • הלימוד מתקיים תחת הנחיות מחמירות ותחת יישום מגבלות מתווה הקפסולות
תגיות:
ישיבת גאון יעקב | צילום: יוני צור, בחזית

לאחר דיונים מרובים בנושא, תלמידי הישיבות הגדולות מתרגלים לשגרה החדשה בצל הנגיף. אמש נפתחה הישיבה הראשונה במתכונת "מתווה הקפסולות" במסגרתו חולקו מאות התלמידים לקבוצות נפרדות שאין ביניהן מגע בכלל, לא בזמן הלימוד, האוכל או הלינה בפנימיה.

ישיבות ראשונות כבר פתחו את שעריהן על פי "מתווה הקפסולות" וישיבות רבות נערכות אף הן לפתיחת הישיבה, תוך כדי מעקב כיצד יעברו הימים הראשונים על הישיבות שכבר פתחו כמו 'אור ישראל', 'סלאנים' ו'עטרת שלמה '. כך למשל בהנהלת ישיבת 'חברון' הודיעו להורי התלמידים כי החליטו לאמץ את 'מתווה הקפסולות' ולעת עתה יחזרו ללימודים רק בני ועד ראשון וועד שני, שיחולקו ל-14 אגפים בפנימייה. אחרי שבועיים, יכולו ללמוד 45 יום בהיכל הישיבה.

בין הישיבות הנוספות שביקשו להצטרף למתווה של 'ועד הישיבות' ניתן לראות את הישיבות: 'פורת יוסף' בעיר העתיקה ו'פורת יוסף' בגאולה, וכן ישיבות 'נתיבות החכמה – וולפסון', 'קול תורה', 'באר יעקב', 'בעלזא' בחיפה, 'ויז'ניץ' בבני ברק, 'ויז'ניץ' באלעד, 'בית מדרש עליון', 'יד אהרון', 'ראדין' בנתניה, 'טשעבין', 'היכל יצחק לנדא', 'דעת חיים' ו'נתיב הדעת'.

את המתווה ניתן ליישם בצורה כזאת שיושבים בחלל אחד המחולק ע"י מחיצות אטומות לכמה חללים שונים, ואנשי הצוות המלמדים בישיבה יהיו קבועים לכל קפסולה, כשהם יוכלו להיכנס וללמד ולאחר מכן לחזור לביתם, בתנאי שאינם בקבוצת הסיכון או מעל גיל 60 ובהתאם להחלטת המוסד. רבנים מעל לגיל זה, ילמדו מביתם בלמידה מרחוק .

"התגעגענו לשטייגען, לישיבה" אומר בחור בישיבת 'עטרת שלמה' לכלי תקשורת שבאו לסקר את המתווה. "אין לנו מה לעשות בבית, הגיע הזמן לחזור וללמוד, אנחנו נהנים מאוד מהחזרה לישיבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים