שיתוף
תגובות
חדשות » המספרים נחשפים: אז מי מבזבז יותר – ביבי, או בנט?
אין כמו בבית
אחרי שאתמול דווח כי משפחתו של ראש הממשלה מוציאה עשרות אלפי שקלים בחודש על טייק אוויי והוצאות נוספות, לשכתו מגיבה היום וחושפת את המספרים • "הרבה פחות מהקודם"
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

לשכת ראש הממשלה פרסמה היום (ראשון) את פירוט ההוצאות המלא בבית משפחת בנט ברעננה, בתגובה על דיווח שפורסם אמש בחדשות 13 ולפיו המשפחה מוציאה בכל חודש סכומים גבוהים על מזון ומשלוחים, זאת בהתאם לשימוש בבית הפרטי ברעננה כמעון רשמי עד לסיום השיפוצים בבלפור.

בדיווח נטען כי משפחת בנט מוציאה מכיסה עשרות אלפי שקלים בחודש שמשמשים לקניית מזון, וכן להוצאות ניקיון, ארנונה, גינון, חשמל וכדומה. את החשבונות מגישה המשפחה ללשכת ראש הממשלה, והכסף חוזר אליהם בהתאם לקביעה שהבית ברעננה משמש כמעון הרשמי עד לסיום השיפוץ בבלפור.

בלשכת בנט הוציאו התייחסות רשמית לכתבה "מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד", ופרסמו את פירוט ההוצאות המלא – כולל התייחסות לכהונת נתניהו כראש ממשלה. יש לציין שהמספרים מתייחסים למעון של בנט ברעננה – לעומת בלפור והבית של נתניהו בקיסריה.

על הטענה שמשפחת ראש הממשלה מוציאה אלפי שקלים על משלוחי מזון, נכתב: "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת, ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו.

באשר לבעלי התפקידים בבית ראש הממשלה, ניתן להעסיק 8 בעלי תפקידים בעלות כוללת של 102 אלף שקלים בחודש. לטענת לשכת בנט, הסגל הזה נוצל במלואו בתקופת נתניהו אך בביתו של רה"מ כעת מועסקים רק 3 בעלי תפקידים בעלות של 48 אלף שקלים.

על פי ההודעה, סך ההוצאות החודשיות במעונות של נתניהו בבלפור ובקיסריה ב-2020-2019 עמד על 262 אלף שקלים, לעומת 87,700 שקלים במעון של בנט.

"מכבדים את התקשורת – כל עוד לא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית"

לאחר פירוט ההוצאות, הגיעה התגובה של הלשכה על הדיווח. "יודגש ויובהר פעם נוספת", נכתב בהודעה, "מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר. לכן, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים".

"אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה. ובלבד – שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת".

להודעה צורפה גם תגובת השב"כ מהחודש שעבר בנושא השיפוצים בבלפור: "בשנים האחרונות הובהר על ידי שב"כ הצורך האבטחתי בביצוע שינויים משמעותיים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הדבר בא לידי ביטוי גם בדו"ח של מבקר המדינה משנת 2020. עם חילופי ראשי הממשלה, הובהרה עמדתנו מזה מספר שנים, כי במעון בבלפור נדרשות התאמות ביטחוניות על מנת לאפשר מגורי ראש ממשלה במקום, וזאת בשים לב לעובדה שחלק מאלה אינם יכולים להיות מבוצעים שעה שראש הממשלה מתגורר במעון. הליך העבודות במעון מתבצע ביוזמת ובהנחיית שב"כ".

"בהתאם, בוצעו סידורי אבטחה בבית רה"מ ברעננה, בו מתגורר ראש הממשלה. סידורים אלו בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים. יצויין, כי סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים