שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 986 נדבקים חדשים; אחוז החיוביים 3.9%
התחלואה גואה
986 מאומתים חדשים בשבת • קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום • על הפרק: חובת בידוד במלוניות לשבים מארצות אדומות, סגר לילי בחנוכה, ודיון במתווה הקניונים
בדיקת מעבדה לנגיף הקורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

986 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו בשבת ושיעור החיוביים שנרשם היה גבוה משמעותית לימים האחרונים ועמד על 3.9%. בבתי החולים מאושפזים הבוקר 311 חולים שמצבם קשה, 101 מתוכם מונשמים.

בשעה 16:00 צפוי להתכנס קבינט הקורונה, לדיון ראשון אחרי שבועיים, בנושא האם לחייב את השבים מטורקיה ועוד כמה מדינות להיכנס לבידוד במלוניות – לאחר שהתברר שהחוזרים משם אינם מכבדים את הבידוד הביתי.

משרד הבריאות בחן את האפשרות לחייב את החוזרים להוריד אפליקציה מסוימת שתאפשר מעקב שאינם מפירים את הבידוד הביתי, אך הרעיון נפסל מסיבות משפטיות של חדירה לפרטיות. טורקיה מהווה יעד פופולרי במגזר הערבי ובמשרד הבריאות ייחסו חלק מהעלייה בתחלואה לנוסעים שנדבקו שם.

באשר למתווה הקניונים שהוגדר כ'מוצלח' אך חולל סערה גם בצמרת משרד הבריאות, שם סבורים כי ייתכן שלא יהיה מנוס מסגירתם בגלל טענות לאפליית הקניונים שלא נכללים בפיילוט.

לגבי חג החנוכה, ישנה הסכמה שלא יוטל סגר כללי – אך ייתכן ויוטל סגר לילי בחג. כמו כן, נשקל סגר בערים כתומות.

בנושא הבאת החיסונים לישראל, אמר סגן שר הבריאות יואב קיש: "אני לא יכול להתייחס יותר מדי, אבל יש פה מהלך שמקצר מאוד את לוחות הזמנים של החיסונים, ויש לזה גם קשר למצב התחלואה בישראל. היתרון הגדול הוא שיתחילו לחסן את אוכלוסיית הסיכון. גם לצעירים חולים יש מחיר, אבל לפחות את נושא התחלואה הקשה הגבוהה נוכל לחסום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים