שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בשל חוסר חמור: רופאים מתרימים דם מבני משפחתם
קריאה לציבור
בתי החולים שמתמודדים עם מחסור במנות דם, במיוחד מסוג O, הם סורוקה, אסותא אשדוד, אסף הרופא ורמב"ם, המרכז הרפואי לגליל ובית החולים העמק. גם בבית החולים איכילוב
תרומת דם | צילום: A3pfamily, שאטרסטוק

בתי החולים ברחבי הארץ דיווחו על מחסור חמור במנות דם וברכיבי דם, ומציינים כי הדבר עלול להשפיע על הטיפול בחולים. ברשת ב' פורסם הבוקר (ג') כי כדי להתמודד עם המחסור, בכמה בתי חולים החלו לקחת תרומות דם מעובדי המוסדות הרפואיים ומבני משפחותיהם.

מבדיקת 'כאן חדשות' עלה כי בתי החולים שמתמודדים עם מחסור במנות דם, במיוחד מסוג O, הם סורוקה, אסותא אשדוד, אסף הרופא ורמב"ם, המרכז הרפואי לגליל ובית החולים העמק. גם בבית החולים איכילוב דיווחו על מחסור גדול ואמרו כי בכל יום עובדים מבית החולים תורמים דם על מנת להתגבר עליו.

בבית החולים שיבא דיווחו כי הם החלו להתרים את עובדי בית החולים ובני משפחותיהם. בבית החולים הדסה אמרו כי בשבוע האחרון פעלו לגייס מנות דם מקרב מבקרי בית החולים ועובדיו, במבצעי התרמה מרוכזים. . במרכז הרפואי לגליל אמרו כי הם מחזיקים מלאי נמוך מהרגיל ונלחמים על כל מנה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי המחסור במנות הדם נובע מהעלייה בתחלואה ומהמספר הרב של המאומתים והמבודדים שהפחיתו את מספר תורמי הדם, בנוסף לאלה שחששו להיחשף לנגיף ועל כן בחרו שלא להגיע לתרום. במשרד ציינו כי בשבוע שעבר אף הנחו את מנהלי בתי החולים ומנהלי בנקי הדם, לקצר את תקופת ההמתנה עד להתרמת דם ומרכיביו כך שחולי קורונה מאומתים יוכלו לתרום שבוע לאחר ההחלמה, מחוסנים או מחלימים שנחשפו – יוכלו לתרום דם ללא דחיה בכפוך לבדיקת אנטיגן, ולא מחוסנים או לא מחלימים שנחשפו – יוכלו לתרום דם לאחר חמישה ימי בידוד.

ממגן דוד אדום נמסר: "אנו נמצאים בעיצומו של מחסור קשה במנות דם, במיוחד מסוג O שנגרם בגלל שיעור התחלואה הגבוה בגל האומיקרון וגם בגלל הבידודים הרבים. קיצור התקופה שבה אי אפשר לתרום דם אחרי הידבקות או חשיפה יוכל לסייע בהעלאת שיעור התרומות". בארגון קראו לציבור לתרום דם, ולעזור להציל חיים וביקשו להדגיש כי הסיבה למחסור נעוצה בתחלואה ובבידודים ולא בהחלטה של בני ישיבות שלא לתרום דם בשל שינוי טופס ההתרמה ל"הורה 1 והורה 2" ולאחר מכן ביטול הסעיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים