שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בשל תקלות באתר: התו הישן נשאר בתוקף
התו הירוק החדש
זרקא: "ככל שהסוגיות הטכניות לא ייפתרו במהלך הדקות הקרובות זה מה שיקרה במסעדה, במהלך שלושת הימים הקרובים יוכל הציבור להשתמש בתו הירוק הישן"
תו ירוק | צילום: Bihlmayer Fotografie, שאטרסטוק

התו הירוק החדש יוצא לדרך: גולשים דיווחו הבוקר (א') על תקלות קשות באתר ה'רמזור' של משרד הבריאות, ועל קריסת האתר, מה שמונע את הנפקתו של התו החדש. בעקבות כך הודיע משרד הבריאות כי "בשל עומסים בהנפקת התו הירוק החדש החל מהלילה, ניתן יהיה להשתמש במקביל בימים הקרובים גם בתו הירוק הקודם".

בנוסף, בעלי מכשירי אנדרואיד שניסו להיכנס הבוקר לאפליקציה – קיבלו הודעה מיידית שלא ניתן להשתמש בה אלא אם כן היא תשודרג, וכאשר ניסו לשדרג אותה, היא קרסה לחלוטין ואינה מציגה יותר גם את התו הירוק הקודם, שעדיין תקף – בדיוק בגלל התקלה שמוטטה את המערכת כולה.

במכשירי אייפון התגלתה תקלה בהנפקת תו ירוק לילדים, ומופיעה הודעת שגיאה ברוח דומה לזו שקיבלו בעלי מכשיר אנדרואיד.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא התראיין הבוקר לרדיו 103FM, ופירט על הפתרונות כתוצאה מהמצב.

"התו הירוק במדינת ישראל נועד לאפשר לך ולי ולכל האזרחים שהתחסנו סביבה פחות מסוכנת מבחינת הדבקה בווירוס", אמר זרקא בפתח דבריו, "כל עוד אתה נמצא בבית או במקום עבודה בחדר לבד סכנת ההדבקה אחרי שקיבלת את החיסונים נמוכה".

פרויקטור הקורונה דחה את הטענות כי החלת התו הירוק החדש משמעותו כפיית חיסונים על הציבור: "ברגע שאתה רוצה לחיות לצד הקורונה, ללכת למגרש כדורגל, מסעדה ולכל המקומות שמשקפים שגרת חיים אני רוצה לוודא שיהיה פחות וירוס והתו הירוק בא לעשות את זה וזו הסיבה שנכנסים גם ילדים שאין להם יכולת להתחסן".

עוד אמר: "אני חושב שהמצב לא התשנה, המצב קיים מאז התו הירוק הושק, בחדר הכושר ומסעדה מחויב בעל המסעדה לא לאפשר לאנשים שאין להם תו ירוק להיכנס. כרגע הבדיקה לא מתבצעת אל מול צילום מסך אלא בעזרת ברקוד בשביל לוודא שהתו הירוק אותנטי, וברגע שהבנו שאחרי שתי מנות עוברים שישה חודשים אין הגנה לאנשים". בנוסף ציין כי "מי שמאושפז בבתי החולים זה או אנשים שלא התחסנו או שתוקף החיסון שלהם פג, חובתנו המקצועית להגדיר מי זה מחוסן".

כשנשאל האם התו הירוק החדש ייאכף, השיב פרופסור זרקא בחיוב: "המשטרה נדרשה לאכיפה. הכוונה שבעל המסעדה, האצטדיון, יש סדרנים שבודקים לכל הנכנסים ת"ז ותו ירוק".

במהלך הימים האחרונים נרשם זינוק במספר המתחסנים במנה שלישית, בצמוד לפקיעתו של התו הירוק הישן. על כך אמר פרויקטור הקורונה: "אין ספק, אבל אף אחד לא מכריח אנשים לקבל חיסון. אתה ואני רוצים לחיות לצד הקורונה ולחזור לשגרה וזו השיטה".

בהמשך, דיווחו המגישים על תקלה כללית באתר משרד הבריאות שנרשמה הבוקר אמר פרופסור זרקא כי הדבר קורה בגלל עומס על המערכת: "עשינו הרצה של עומסים על המערכת, אנחנו מקווים שבכל זאת לא יהיו עומסים בעיתיים". המערכת נפתחה הבוקר".

כשנשאל, מה יהיה בסופו של דבר על מחוסנים שירצו להיכנס למקומות במהלך היום והתקלה טרם תתוקן, השיב: "אני מניח שיש לכם תו ירוק נכון לאתמול, תוכלו לבוא איתו למסעדה ולהיכנס איתו, ככל שהסוגיות הטכניות לא ייפתרו במהלך הדקות הקרובות זה מה שיקרה במסעדה". עוד הוסיף כי "במהלך שלושת הימים הקרובים יוכל הציבור להשתמש בתו הירוק הישן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים