שיתוף
תגובות
חדשות » האיחוד בין גורמי ההצלה יובא לאישור
הסוף למחלוקת
ח"כ משה גפני מיוזמי הצעת החוק אמר במהלך הדיון כי אם לא יקבע בחוק, מינוי מפקח, נחזור שוב לאותה נקודה של חוסר תיאום וכל החוק מיותר
ח"כ טיבי ואזולאי | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

בתום שעות של דיונים היום בוועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים של יו"ר הוועדה וחברי כנסת נוספים, ולאחר שהצביעו בוועדה על הוראת מעבר בחוק שמביאה להישג חדש בטיפול מוקדי החירום הטלפוניים, סיימו בוועדה את ההקראה של כל החוק לקראת קריאה ראשונה.

במהלך הדיון נרשמו חילוקי דעות רבים בין נציגי ארגוני ההצלה וחברי הכנסת בנוגע לחוק. נציגי מד"א ומשרד הבריאות לא היו מעוניינים בנוסח החוק המחייב פיקוח ישיר של המשרד על מנהל המוקד וכן לגבי נציג של ארגון עזר רפואי אחר במוקד. קטיה קיל, מנהלת תחום פיקוח במשרד הבריאות אמרה שלא נכון להכניס לבעיה בין הארגונים, "המטרה של כולנו היא הצלת חיים – להושיב את אחד הארגונים בתוך המוקד של מד"א לא יתרום לזה. המשרד סבור שלא נכון להכניס אותם למוקד". שי סומך, ממונה חקיקה במשרד המשפטים, אמר שיש בעיה להכניס בחוק בפעילות משותפת ארגון פרטי – הוא לא יכול להיות על פיקוח לארגון אחר". יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן אמרה כי המטרה בהכנסת נציג לא נועדה לפקח על העבודה של מד"א אלא לוודא תיאום נכון שלא תפגע הזנקה להצלת חיים.

ח"כ משה גפני מיוזמי הצעת החוק אמר במהלך הדיון כי אם לא יקבע בחוק, מינוי מפקח, נחזור שוב לאותה נקודה של חוסר תיאום וכל החוק מיותר. "אנחנו חוששים בחיי אדם. המציאות שאותו מוקד שהיה צריך להעביר הודעות לכל המתנדבים, לא עשה זאת. בחקיקה נאמר שלא לוקחים זאת ממד"א אלא ההיפך: הם מקבלים מעמד – אבל משרד הבריאות הוא רגולטור ויהיה מעורב בזה".

ח"כ ינון אזולאי מיוזמי הצעת החוק, אמר בדיון כי הצלת חיים צריכה להיות מהירה והכי טובה לחולה "אנחנו לא יושבים לייצר חוק כשאין צורך. כאן הצורך הגיע מהשטח בצורה ברורה שקריאות לא מגיעות. אין עד היום כל דו"ח ביקורת אחד איך פקחתם על החוזר שחייב זאת כך".

על אף חילוקי הדעות בין הארגונים בנוסח החוק איך הצורך להסדיר את היחס והתיאום בין הארגונים בחוק,  לאחר מו"מ והתייעצויות לאורך הפסקות ישיבת הוועדה מהבוקר, הגיעה כאמור יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן בשיתוף שאר חברי הכנסת שנטלו חלק בדיון היום למתווה מיוחד וחדש שיוגדר בחוק בהוראת שעה לחצי שנה – הוראת השעה היא הסכם שיתוף פעולה שכולל את זה שעד ליום שני יחוברו כל הכוננים של איחוד הצלה, שכאשר בארגון העזר כונן המשתייך אליו, יהיה בסמוך לאירוע ולא הוזנק – ארגון העזר ידווח עליו שכאלו. בתום חצי שנה יהיה דיווח על הפעילות בוועדה וייבחן שיתוף הפעולה. ח"כ משה גפני ביקש לכלול בהסכם זה שייפסקו התביעות ההדדיות בין הארגונים במשך כל החצי שנה.

באיחוד הצלה מברכים על הסיכומים ואומרים כי "אנו מברכים את יו"ר ועדת הבריאות גב' ח״כ עידית סילמן (ימינה) ואת חברי הועדה חברי הכנסת הרב משה גפני ח"כ הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה) ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת ) ח"כ עלי סלאלחה (מר"צ) ח"כ טניה מזרסקי (יש עתיד) על שעשו לילות כימים והצליחו להשיג הסכמות בין איחוד הצלה למד״א במסגרת הליכי החקיקה של חוק המוקד הלאומי הטלפוני.

"בהתאם להסכמות כל המתנדבים של איחוד הצלה שעדיין לא רשומים יחוברו למערכת עד יום שני הקרוב. בנוסף בכל מקרה שכונן יהיה מצוי בסמוך לאירוע ולא קיבל את הקריאה יוכל לפנות למוקד איחוד הצלה שיזניק אותו לאירוע בתיאום עם מדא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים