שיתוף
תגובות
חדשות » בתום שיחה בת שעה אין שינוי במתיחות העולמית
שיחת המנהיגים
בניסיון של הרגע האחרון שוחחו מנהיגי ארה"ב ורוסיה במשך 62 דקות במטרה למנוע את ההסלמה העולמית, אולם גם לאחר השיחה נראה כי היא לא הובילה לתוצאה הרצויה
מעבר גבול באוקראינה | צילום: , שאטרסטוק paparazzza

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראשונה מאז פרוץ המשבר בגבול אוקראינה. השיחה התקיימה בצל הדיווחים שלפיהם להערכת המודיעין האמריקני פוטין כבר החליט לפלוש לאוקראינה, ומתכוון לעשות זאת אולי ביום רביעי. השיחה בין ביידן לפוטין נמשכה 62 דקות, ובסיומה הודה גורם אמריקני בכיר כי היא לא הובילה לשינוי מהותי במצב.

במהלך השיחה השמיע ביידן איום על הנשיא הרוסי ולפיו אם יורה על פלישה לאוקראינה, "ארה"ב יחד עם בעלות בריתה יגיבו בחריפות ויטילו על רוסיה עלויות חמורות". בקרמלין מסרו בתגובה על השיחה בין המנהיגים: "ההיסטריה בשיאה".

"לנשיא ביידן היה ברור שאם רוסיה תבצע פלישה לאוקראינה, ארה"ב יחד עם בעלות בריתנו ושותפינו יגיבו בנחישות", נמסר מהבית הלבן על השיחה. "ביידן שב והדגיש כי פלישה רוסית תיצור סבל אנושי נרחב ותפחית את מעמדה של רוסיה. שבעוד שארצות הברית עדיין מוכנה לעסוק בדיפלומטיה, בתיאום מלא עם בעלות בריתנו ושותפינו, אנחנו מוכנים באותה מידה לתרחישים אחרים".

בקרמלין בתגובה, ביקרו את העולם המערבי. ברוסיה אמרו כי ההיסטריה במערב בשיאה, וכי מדובר באבסורד. מהקרמלין הוסיפו כי ביידן בשיחת הטלפון הזהיר את פוטין מפני סנקציות פוטנציאליות גדולות, אך לא שם דגש מיוחד על כך.

כזכור, הערב עם צאת השבת התברר כי ראש הממשלה נפתלי בנט קיים בצהריים (שבת) הערכת מצב חריגה לנוכח החשש הגובר מפלישה רוסית לאוקראינה, ונמסר מטעמו כי מטרתה הייתה "להאיץ את ההיערכות להוצאת ישראלים מהמדינה". בדיון השתתפו שר החוץ יאיר לפיד, נציגי משרדו, ראש המועצה לביטחון לאומי אייל חולתא ובכירים נוספים ששמם לא צוין. אולם בהערכת מצב נוספת, שהתקיימה הערב, הוחמרה אזהרת המסע לאוקראינה ובנט קרא לישראלים לצאת מיידית מהמדינה.

בעקבות כך, הערב (מוצ"ש) בתום הערכת מצב בעקבות קריאתו של רוה״מ לישראלים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן מיידי, החלו מתנדבי זק״א המתגוררים באוקראינה להכין עצמם לאפשרות של מלחמה חלילה.

שליח חב"ד בקייב ומפקד זק״א אוקראינה הרב יוסף אסמן: "ברגע זה נמצאים ברחבי המדינה אלפי יהודים. הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה בכלל בדאגה גדולה מאוד. אנחנו בתפילה לבורא עולם שישמור עלינו ויביא לשלום ושלווה בין האומות. לצערי, בעקבות המצב אנחנו בכוננות שיא לכל צרה שלא תבוא. במידה ונצטרך נתייצב ככל האפשר לסייע לכל יהודי בכל מקום".

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״אנו נמצאים בימים מתוחים וקשים, צוות אוקראינה ביחידה הבינלאומית של זק"א בכוננות למתן סיוע מיידי. בנוסף, מוקד זק"א תוגבר בשלוחה מקומית הזמינה לסייע במקרי לחרום. אני מודה למתנדבי זק"א באוקראינה שגם בימים אלו עומדים ביתר שאת על המשמר בכדי להיות מוכנים לכל צרה, ארגון זק"א פועל בשיתוף עם משרד החוץ והקונסוליה המקומית בכדי לסייע ככל שניתן, בתפילה שלא נצטרך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים