שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בתיהן של 8 משפחות ובתי כנסת נהרסו • מחריד
ממשלת בנט-עבאס
מאות שוטרים פשטו על הגבעה, בנוסף לכלי הרס ופקחי מנהל אזרחי. במהלך ההרס נפרסו מחסומים רבים באזור, בהם השתתפו גם לוחמי צה"ל
ההרס בבנימין הבוקר | צילום: צילום מסך

מעל ל-400 שוטרים ופקחי מנהל אזרחי המלווים בכלים כבדים, פשטו הבוקר סמוך לשעה 4 על גבעות מעוז אסתר ואעירה שחר, הסמוכות לישוב כוכב השחר שבבנימין והחלו בהחרבת הבתים במקום. תושבים מ-2 הגבעות כבלו את עצמם באמצעות מתקן ברזל לרצפת הבתים, במטרה לעכב את ההרס. ח"כ בן גביר הגיע לשטח למחות.

במעוז אסתר מתגוררות כיום 5 משפחות, בנוסף ל-3 משפחות שמתגוררות בגבעה הסמוכה – אעירה שחר, שבתיהן נהרסו הבוקר. בנוסף לבתי המשפחות, הרסו הכוחות גם את בתי הכנסת שבגבעות ואת מבנה הבחורים ודיר העיזים. טרם ידוע האם בכוונת הכוחות להרוס מקומות נוספים בהמשך.

במהלך ההרס, הציבו הכוחות מחסומים בכבישים רבים באזור כדי למנוע מתושבים להגיע ולמחות כנגד ההרס. בחלק מהחסימות השתתפו גם לוחמי צה"ל מפלוגת ח"ץ של הצנחנים – מה שגרר ביקורת חריפה מצד תושבי האזור על השימוש בחיילי צה"ל כנגד המתיישבים.

"גנץ בסיוע בנט ושקד, נחושים להחזיר את ההתיישבות לימי ההתנתקות. השימוש ההולך וגובר שעושה הממשלה בחיילי צה"ל כנגד ההתיישבות, מראה כי בממשלה נמצאים אנשים חסרי עכבות שלא יבחלו באף דרך במאבקם הנחוש כנגד ההתיישבות", אמרו בגבעת אעירה שחר.

בגבעת מעוז אסתר, נזכיר, התגורר אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לפני כשנה כתוצאה מניגוח מכוון של רכב משטרתי ברכבו. במקום הוקם בית כנסת לזכרו שהוחרב הבוקר על ידי המשטרה.

במעוז אסתר מסרו בתגובה להרס: "מסע ההרס הענק והברוטלי הלילה, בו הוחרבו באחת בתיהן של 8 משפחות, כמו גם בית הכנסת שנבנה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל, מהווה עליית מדרגה חמורה שלא נראתה שנים, שמראה כי בממשלה הכריזו בגלוי מלחמה על ההתיישבות".

"חברי הכנסת של 'ימינה' שהצהירו שוב ושוב על נאמנותם לארץ ישראל ולהתיישבות, חושפים שוב את צביעותם ומצליחים לשבור פעם אחר פעם שיאים חדשים של התנכלות ורדיפה כנגד ההתיישבות שלא נראו בשטח במשך שנים רבות", תקפו בגבעה.

הרב אוהד קרקובר, רב הישוב כוכב השחר הגיע כעת לגבעת מעוז אסתר ותקף בחריפות את ההרס שמבצעת הממשלה בגבעה. "בוקר קשה לעם ישראל. כמו שאתם רואים הורסים פה בתים של משפחות יהודיות ליד היישוב כוכב השחר – בתים שהם בעצם מונעים מערבים להשתלט על סביבות היישוב כוכב השחר ולחנוק אותו", אמר הרב.

הרב הוסיף והדגיש, כי "העילה היא כביכול אכיפת בנייה בלתי חוקית, אבל באמת המטרה היא לאפשר בנייה בלתי חוקית ערבית שתהרוס ותחנוק את ההתיישבות. לצערנו הרב הממשלה גם גורמת לשנאת חינם ולנזק גדול בחינוך של הנוער שלנו, ואני פונה למי שיכול למנוע את הדברים הרעים שקורים כאן, וה' יעזור לעם ישראל שיהיה קצת כבוד עצמי וגאווה לאומית ויתחיל לאהוב את עצמו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה בדרכו למקום: "יש לנו ממשלה גזענית: לערבים נתנו הוראה לא להרוס וליהודים מחריבים את החיים. הממשלה ממשיכה בהרס ההתיישבות ומפקירה את הארץ לרש"פ שבונה באיזור באין מפריע, כאשר רק לאחרונה הורה השר גנץ לא להרוס בימי הרמאדן בנייה בלתי חוקית של ערבים".

ח"כ בן גביר הוסיף: המדינה נבנתה בדם המתיישבים הגיבורים שמסרו נפשם על יישוב ארץ ישראל והממשלה השבויה בידי קואליצית האחים המוסלמים רוקדים על הדם שנשפך באכזריות, פוגעים בבטחון המדינה והורסים את כל מה שבנו. בושה".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תשעה חודשים של ממשלת חורבן. פיגוע רודף פיגוע, הריסה רודפת הריסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אפס אכיפה מול הערבים בכל רחבי הארץ, הקפאת בניה בהתיישבות מול קידום תכנון לערבים ביהודה ושומרון, התעמרות במתיישבי חומש וההתיישבות הצעירה, וכעת גם הרס לשם הרס. ממשלת בנט שקד ועבאס עובדת נגד אזרחי ישראל ונגד הציונות".

"הריסת ההתיישבות הבוקר בחבל בנימין היא עוד אות קלון על ממשלה ביזיונית שעסוקה ביחסי ציבור ובלרצות את התנועה האיסלאמית. למדיניות ההרס הגזענית נגד יהודים בלבד – קוראים מדיניות אוטואנטישמית. כל הממשלות הקודמות שהרימו את ידן על ארץ ישראל – סיימו את דרכן בבושת פנים, וכך יהיה גם איתכם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אפשר גם לומר כי סוף סוף רואים תחילת משילות של הממשלה והריסת מאחז של פורעי חוק יהודיים ומשפחותיהם אשר נהגו להתנכל לחיילים ולשוטרים ולצבא ולעשות כרצונם תוך הפרת חוקי המדינה. וזאת כאשר מקבלים תמיכה מחברי כנסת אשר נשבעו לשמור על חוקי המדינה ומזמן שברו שבועתם זו .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים