שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בתי החולים הגריאטריים לממשלה: "אנו קורסים"
"פגיעה במטופלים"
במוסדות אלו מאושפזים כבר עתה כ-400 חולי קורונה, ובמקביל נעדרים כ-200 עובדים בעקבות הידבקות בנגיף • במשרד האוצר החליטו השנה לא לתקצב את תקציב התמיכה
בית חולים, אילוסטרציה | צילום: sfam_photo, שאטרסטוק

בתי החולים הסיעודיים והגריאטריים התריעו ביום חמישי האחרון בפני הממשלה כי "אנו עומדים בפני קריסה כלכלית, עקב ההוצאות המיוחדות בגל החמישי של הקורונה". לדברי הנהלות בתי החולים, כתוצאה מכך עלולה להיות פגיעה קשה באלפי המטופלים המאושפזים אצלם, צעד שיפגע בכל מערך האשפוז בחולים בישראל. כך דיווח רן רזניק.

נודע כי בשנתיים האחרונות קיבלו המוסדות ובתי החולים הגריאטריים שאינם ממשלתיים תמיכה מיוחדת בגלל משבר הקורונה, המוערכת בכ-200 מיליון שקלים בשנה, ואילו השנה החליטו במשרד האוצר לא לתקצב זאת פעם נוספת.

בעקבות זאת, התריע אתמול איציק כהן, מנכ"ל העמותה לגריאטריה בישראל, המייצגת 54 מוסדות גריאטריים בבעלות ציבורית ופרטית, כי "קריסה כלכלית של בתי החולים הגריאטריים, משמעותה המיידית – פינוי מאות חולים מורכבים ומונשמים לבתי החולים הכלליים, צעד שיגרום באחת לקריסה של מערך האשפוז הארצי כולו, ותרחיש אימים אפוקליפטי שבו מדינת ישראל תידרש לבחור מי יזכה לטיפול רפואי ומי לא. ההתפשטות המהירה של וריאנט האומיקרון גורמת לעצירת האשפוזים והכנסת מחלקות לבידוד, והדבר גורם להוצאות רבות, ירידה חדה בהכנסות ולחץ עצום בבתי החולים בארץ, בגלל חוסר היכולת להעביר אלינו חולים, ובפרט את החולים המונשמים".

במוסדות אלו מאושפזים כבר עתה כ-400 חולי קורונה, ובמקביל נעדרים כ-200 עובדים בעקבות הידבקות בנגיף.

גם ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית "בית בלב", רשת המרכזים השיקומיים והדיור המוגן של קופ"ח מכבי, כתבה למנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב: "מערך הגריאטריה התקיים בפערים תקציביים עצומים גם לפני הקורונה, אלא שהמענקים המיוחדים אפשרו להמשיך לקיים מחלקות באופן מקצועי".

ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג בירושלים, אמר בראיון ל"ישראל היום" כי "כבר עכשיו יש אתגר גדול של תחלואה כבדה, כשמחלקות הקורונה מתמלאות בקצב מואץ ויש מחסור עמוק בצוות הרפואי".

עידו שריר, מנכ"ל בית החולים השיקומי רעות בתל אביב אמר כי: "הוכחנו בשנתיים האחרונות שאנו בחזית הטיפול באוכלוסיות המורכבות ביותר במערכת הבריאות, ומצפים שמנגנוני התקצוב יופעלו גם בגל החמישי של הקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים