שיתוף
תגובות
משפט » בתי המשפט הודיעו על חזרה לפעילות מלאה
למרות הקורונה
הנהלת בתי המשפט הודיעה על חזרתה לפעילות מלאה מחרתיים, למרות נגיף הקורונה והחשש להידבק במהלך הדיונים באולמות בית המשפט. ומה אם תבקשו לדחות דיון בגלל הנגיף?
תגיות:
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

הנהלת בתי המשפט הודיעה היום כי היא תשוב מחרתיים (16.10) לפעילות מלאה, לאחר פגרת חג הסוכות הארוכה. על פי החלטת מנהל בית המשפט, נשיא המחוזי יגאל מרזל, לא יוטלו הגבלות על פעילות בתי המשפט – למרות נגיף הקורונה והחשש מהדבקה המונית במהלך הדיונים הארוכים בכותלי אולמות הצדק.

במסמך הנחיות שפרסם היום, התייחס היום השופט מרזל לבעלי הדין המשתמשים בנגיף הקורונה כתירוץ שלא להופיע בדיונים העוסקים בעניינם, ואמר כי ככל שיוגשו בקשות כאלו יידון כל מקרה לגופו.

"בעלי דין אשר מבקשים לדחות את מועד הדיון בעניינם בשל נסיבות אישיות הנובעות מהמגבלות המוטלות על הציבור במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה יוכלו לפנות לבית המשפט או לבית הדין בבקשה מנומקת. בקשות דחייה כאמור תידונה על ידי בתי המשפט ובתי הדין תוך שקילת מכלול הנסיבות הצריכות לעניין, ובכלל זה הכרה בצו השעה והאילוצים והמגבלות הנובעים ממנו", נכתב במסמך ההנחיות.

במסמך הוסיף מרזל והדגיש, כי "כל המועדים שנקבעו בדין או בהחלטת בית המשפט או בית הדין, לנקיטת הליך או ביצוע פעולה, נותרים על כנם אלא אם תבוא החלטה אחרת". מרזל ציין עוד, כי "השתתפות בהליך שיפוטי היא אחד החריגים למגבלות על יציאה למרחב הציבורי שקבועים בסעיף 7 לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים