שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בתי חולים ערכו 'ניסוי' על חולי קורונה קשים
גם בישראל
יעיל, זול ובעיקר בהישג יד – האם התרופה 'פורצת הדרך' שהמדע עושה בימים אלו מעל ומעבר כדי לאתר אותה, נמצא מתחת לשולחן ואף אחד לא שם לב?
יעילה גם מול הקורונה? דקסמטזון | צילום: joshimerbin, שאטרסטוק

שלושה בתי חולים בישראל, הדסה, איכילוב ושיבא השתתפו במחקר קליני שביקש לבדוק את השפעת תרופת ה'דקסמטזון' על חולי קורונה שהוגדרו במצב קשה.

ה'דקסמטזון' הינה תרופה סטרואידית שבמקורה אמורה להיות אנטי דלקתית, וההיגיון שהוביל את החוקרים בבריטניה שיזמו את המחקר, הוא העובדה שמחלת הקורונה מפתחת תגובות דלקתיות המתפשטות בגוף ואשר גורמות לקשיי נשימה וליתר התסמינים המוכרים.

במסגרת המחקר טופלו חולי קורונה שהוגדרו במצב קשה במשך 10 ימים בתרופה. הרופאים גילו כי חולים מונשמים היו בסיכון של 35% פחות מחולים שלא קיבלו את התרופה. המחקר גילה עוד, כי בקרב חולים שנזקקו לסיוע נשימתי בלבד, סיכון התמותה ירד ב 20%, מנגד אצל חולים שכלל לא נזקקו לסיוע נשימתי, לא נרשמה כל השפעה של התרופה.

יצוין כי המחקר המלא, בו השתתפו כ-2100 חולים, טרם פורסם במלואו ובימים האחרונים פרסמו החוקרים את סיכום הנתונים בלבד. החוקרים מוסיפים כי עד לפרסומו המלא של המחקר יש להתייחס לתוצאותיו בערבון מוגבל שכן עולם הרפואה חווה בשבועות האחרונים 'דרמות עוצרי נשימה', לאחר שהכותרות הראשיות בתקשורת העולמית דיווחו בהתרגשות על פריצות דרך בכל הקשור למציאת תרופה שתמגר את המגיפה העולמית.

פרופ' רונן בן עמי, מומחה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות ב'איכילוב', הסביר מה עמד מאחורי ההשתתפות הישראלית במחקר: "יש גישה לפיה צריך לטפל באמצעות תרופות שמקטינות תגובה דלקתית סוערת של הגוף. לקורונה מאפייני מחלה דלקתיים. סטרואידים מדכאים תגובה חיסונית. כמה מהמטופלים שקיבלו את התרופה אצלנו לא הגיעו למצב של הנשמה". עם זאת, הוסיף כי "שיעור התמותה בישראל, באופן כללי, נמוך יותר לעומת מדינות אחרות ואני לא יודע אם זה קשור לתרופה הזאת או לא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים