שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "בעוד 9 ימים נפטור את המסכות גם בפנים"
אדלשטיין בישר
שר הבריאות באירוע הוקרה לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות: "אחוז התחלואה צנח פלאים: בשיא הגענו לכ-10% מאומתים; היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז"
חה״כ יולי אדלשטיין | צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין השתתף הערב (ראשון), יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, באירוע הוקרה לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות. אדלשטיין בישר כי "ב-15.6 נפטור את המסכות גם בפנים, אם התלואה תמשיך להיות נמוכה".

בדבריו פירט כי "שכללנו את היכולות שלנו והפכנו למדינה המחוסנת הראשונה בעולם! לראות ולא להאמין: בשיא התחלואה, לפני חמישה חודשים, היו למעלה מ 10,000 חולים ביום; נכון לאתמול היו ארבעה בלבד. בשיא – בתי החולים היו בתפוסה מטורפת של חולי קורונה, והגענו ל- 1,228 חולים קשה. היום – 37. גם אחוז התחלואה צנח פלאים: בשיא הגענו לכ- 10% מאומתים; היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז".

"מה שמדהים במספרים הללו הוא העובדה שהם בצניחה בשעה שהמשק פועל באופן מלא. נוכח המשך התחלואה הנמוכה אני רוצה לבשר לכם כאן שלאחר התייעצות שקיימתי עם בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' חזי לוי, החלטנו שאם עד 15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה נאפשר את הסרת המסכות גם בחללים סגורים. זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה בשלב זה, והגענו".

אדלשטיין, קיש, נתניהו, ליצמן, אוחנה | צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ

"לצערי, אתם נאלצים לעמוד יחד גם אל מול התופעה החוזרת ונשנית של אלימות נגד צוותי הרפואה. נגד הסתה חסרת גבולות ברשתות החברתיות של מי שהתנגדותם לחיסונים מביאה אותם לעיוורון ערכי ומוסרי. ההסתה נמשכה גם הלילה מול ביתו של מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, עם כל הגועל נפש מצד הכת של מתנגדי החיסונים. אנחנו אחתך ולא ניתן לפגוע באף אחד במערכת הבריאות שלנו".

"לניצחון עלולה להיות השפעה על תקציב מערכת הבריאות. בשנה האחרונה עשינו קפיצת דרך תקציבית משמעותית. הצלחנו לקדם את המערכת. הוספנו מאות תקנים, ונעמוד על כך שיישארו גם כעת. השינוי התקציבי שיצרנו מתווה את הדרך להמשך. מערכת הבריאות הצילה את מדינת ישראל והתגובה של ישראל צריכה להיות באותה היערכות יתר לכל תסריט ולכל תרחיש. זה עולה כסף, תקנים והכשרה. אבל בלי זה לא נהיה מוכנים. חשוב להמשיך את המומנטום של עליית קרנה של מערכת הבריאות", דברי אדלשטיין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים