שיתוף
תגובות
חדשות » גבול הצפון: ראש הממשלה ושר הביטחון בפיקוד הצפון
הערכת מצב
לפיד: "מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לפעול כנגד כל איום" | גנץ: "מדינת לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש – יכוו ויפגעו קשות"
ראש הממשלה יאיר לפיד, ושר הביטחון בני גנץ, בסיור בפיקוד הצפון | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ, ערכו היום (ג') סיור בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון. במהלך הסיור קיימו הערכת מצב מבצעית וקיימו שיח עם המפקדים הבכירים בגזרה.

בסיור לקחו חלק היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל ד"ר איל חולתא, סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, המזכיר הצבאי לשר הבטחון תת אלוף יקי דולף ומאו"ג 91 תא"ל שי קלפר. 

ראש הממשלה יאיר לפיד, "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה מהווה פלטפורמה לטרור של חיזבאללה ושאינה כלי שרת של איראן. הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון, את אזרחיה ואת רווחתם.

אין לנו עניין בהסלמה. אבל התוקפנות של חיזבאללה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת, דווקא כאשר יש הזדמנות של ממש ללבנון לפתח את משאבי האנרגיה שלה. 

מדינת ישראל פועלת ותמשיך לפעול כנגד כל שלוחת טרור איראנית באיזור ובכלל. איראן היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. נפעל בעצמנו ובשיתוף פעולה עם מדינות אחרות באזור כדי למנוע מאיראן לערער את היציבות האזורית".

שר הביטחון בני גנץ, "ישראל מוכנה לעשות הרבה בכדי ששכנותיה ישגשגו ומוכנה לפעול כל העת כדי להגן על אזרחיה. אנחנו מוכנים בכל המימדים – באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. עיננו צופות אל המשבר המתחולל בלבנון, שפוגע באזרחים. מדינת לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש – ייפגעו ויכוו קשות. אם יבחרו בנתיב היציבות – יסייעו לאזרחי לבנון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים