שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » גדו"י למען היולדות שחלו בקורונה
קריאה נרגשת
יולדת במכתב נרגש וכואב: "אני שומעת את התינוק בוכה ולא מצליחה לקום לטפל בו אני חייבת עזרה צמודה בבית" • כל התורמים יוזכרו בציון הרשב"י זיע"א בל"ג בעומר
תגיות:

גדולי ישראל ופוסקי הלכה שליט"א. בקריאה לסייע ולעזור במגבית חרום למען יולדות ישראל: למעלה מ-100 יולדות שחלו בנגיף הקורונה וסובלות ממצוקה כלכלית ומתסמיני פוסט קורונה ומתקשות בחזרה לשגרה וטיפול בצרכי הבית מצפים לסיוע של ארגון 'רפואה לעם' לצורך גיוס עוזרת בית, שמרטפית, סיוע במזון וכדומה. 

המדובר ביולדות שסובלות מחולשה, תשישות, קושי נשימתי ותסמינים נוספים והן מתקשות לחזור לעבודה ואף לטפל בבני המשפחה. "אני שומעת את התינוק בוכה ולא מצליחה לקום לטפל בו אני חייבת עזרה צמודה בבית", זועקת אחת היולדות במכתב ששלחה לעמותה. 

בעקבות מודעה שפורסמה בערב חג הפסח בנושא פנו למעלה מ-100 יולדות לעמותת 'רפואה לעם' וזו לקחה על עצמה יעד של סיוע ל-100 יולדות בסכום 1800 שקל מענק חד פעמי לכל משפחה. לפני מספר ימים יצאה העמותה בקמפיין (מצ'י גיוס המונים) למגבית של 180,000 שקל לטובת המיזם. 

מרנן ורבנן גדולי ישראל ופוסקי ההלכה בקריאה נרגשת לכל אחינו בני ובנות ישראל לסייע ליולדות ומי שביכולתו לקחת על עצמו יולדת אחת לפחות בתרומה של 1800 שקל יזכו שהיולדת הנתמכת בעצמה תתפלל על התורם במעמד הדלקת נרות שבת קודש, אך כל תרומה תתקבל בברכה.

כל התורמים עד ליום שישי (י"ח באייר בצהרים) יוזכרו ע"י גדולי וצדיקי הדור בציון הרשבי"י בל"ג בעומר במירון. כמו כן יוזכרו התורמים ע"י ציס"ע כ"ק מרן האדמו"ר מנדבורנא באניא צפת במעמד ההדלקה בליל ל"ג בעומר.   

לחץ כאן לתרומה

במכתבי 'קול קורא' והמלצות כותבים מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בין השאר את הדברים הבאים: 

"כעת לקחו על עצמם לתמוך ביולדות שהגיעו למצוקה מחמת חולי הקורונה. ובזכות המצוה הגדולה יתברכו כל המסייעים בברכה כפולה מן השמים, ולהתברך בכל משאלות ליבם לטובה מתוך נחת והרחבה"

"ומצוה גדולה להשתתף ולסייע בזה. "ואמרו חז"ל, כי חסד חפצתי ולא זבח, אמר הקב"ה חביב עלי חסד שאתם גומלים זה לזה יותר מכל הזבח שזבח שלמה לפני, וכן הוא אומר זאת התורה לעולה למנחה, זאת התורה לא עולה ולא מנחה.

"ובפרט עקב הקשיים בגין הקורונה השם ירחם. ומצוה רבה לעזור ככל האפשר, ויתברכו כל המסיעים במצוה זו בכל מילי דמיטב בגשמיות ורוחניות. 

"ועתה הקימו קרן מיוחד העוזר ליולדת לסיוע ליולדות במצוקה עקב מגפת הקורונה וספיחיה. מכיר אני מקרוב את הפעילות המבורכת של ארגון נפלא זה, ומצוה גדולה לתמוך בה. 

"וכל המסייע לרפואה לעם ישלח לו השי"ת את ברכתו. וכל העוזרים והמסייעים יבורכו מיפי עליון. מצוה רבה לתמוך ולסייע בדבר גדול זה ויתברכו המסייעים ושכרם כפול משמים. יתברכו כל העוזרים והמסייעים לארגון זה, בברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם ברוחניות ובגשמיות, בשורות טובות בלבבות שמחות בקרב ישראל, ואשרי מי שזוכה ליטול חלק במפעל חשוב זה".

על המכתבים חתומים הרבנים הגאונים והצדיקים שליט"א: כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנא באניה צפת שליט"א; (לפי סדר א-ב): הגרי"ר אביחצירא שליט"א, רו"מ אביר יעקב בעה"ק צפת; הגר"מ ברנסדורפר שליט"א, אב"ד היכל הוראה; הגר"א וייס שליט"א, גאב"ד דרכי תורה; הגר"י זילברשטיין שליט"א רבה של רמת אלחנן; הגר"מ מאזוז שליט"א, ראש ישיבת כסא רחמים; הגר"נ נוסבוים שליט"א אב"ד בד"צ וראש ישיבת חיי משה; הגר"ע פריד שליט"א, דיין ומו"ץ בבני ברק; הגר"ש בצ"א רבינוביץ שליט"א, רב ומו"צ רמת שלמה ירושלים; הגר"ח שמרלר שליט"א, ראש ישיבת חיי תורה ויו"ר שערי הוראה והגפן.

את התרומות ליולדות ניתן למסור דרך מערכת טלפונית ממוחשבת בטלפון 6708* או בכל עמדות 'נדרים פלוס' ו'קהילות' ולציין בהערות את שמות התורמים לתפילות. כמו"כ ניתן לתרום דרך פלטפורמה של חברת מצ'י – גיוס המונים. מתנדבים ומתנדבות החפצים לעזור למגבית החשובה יוכלו להשאיר הודעה במערכת רפואה לעם במספר הטלפון הנ"ל. כמו כן ניתן לתרום ישירות בחשבון בנק מרכנתיל, סניף 734, חשבון 84941 ע"ש רפואה לעם.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים