שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » גדולי ישראל הורו: להתפלל במרחבים הפתוחים
סוכות בצל הנגיף
מרנן ורבנן גדולי ישראל בקריאות קודש לקראת חג הסוכות, קוראים לציבור להישמע להנחיות ולא לארח אורחים בחג הסוכות
הגר"ח קניבסקי | צילום: ויקיפדיה

במכתב שהתפרסם אמש, עליו חתומים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, נקראים גבאי בתי הכנסת לדאוג בימים אלו לאפשרות של תפילה במרחבים הפתוחים שבחצרות בתי הכנסת.

בד בבד נקרא הציבור להישמר גם הוא ולנהוג על פי ההנחיות, ובכלל זה לא לארח ולהתארח בימי חול המועד כפי שנהוג בתפוצות ישראל בימי חול המועד.

במכתב מעוררים גדולי ישראל אודות הנחיצות שבעטיית מסיכה במרחב הציבורי וכותבים, כי "אחד מהדברים שמאוד שומרים מפני הדבקה כשנמצאים בים אנשים, היא חבישת מסיכות ותועלתם מרובה מאוד ואין להקל בזה".

על הנהגות הבית בימי חול המועד מגלים גדולי ישראל התייחסות מיוחדת וכותבים, כי "ממצות היום של חג הסוכות הוא השמחה, ויש לכל אחד ואחד להרבות שמחה בחג, ויש לעשות לכך פעולות שישמח גם את בני ביתו והילדים ולהשרות אוירה נעימה בבית".

בתוך כך, ביומונים החסידיים 'המודיע' ו'המבשר' פורסמה הבוקר קריאת קודש מ'מועצת חכמי התורה' של ש"ס, בו קוראים גם הם לציבור "לקיים את כל התפילות במרחב הפתוח" כשהם מוסיפים, כי "אין לקיים כלל תפילות במקומות סגורים". זאת, "בעקבות התגברות התחלואה והעלייה במספר החולים הקשים והנפטרים מנגיף הקורונה".

במכתב מציינת מועצת חכמי התורה, כי "על כל אחד להתחזק בכל כוחו, לשמור ולהקפיד על כל הנחיות הבריאות אחת לאחת ללא שום מורה היתר כלל, שלא יזיק ולא יוזק וחלילה להגיע בזה לידי ספק רציחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים