שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גדעון סער יפרוש מהליכוד ויקים מפלגה חדשה
מפץ ימני
ח"כ גדעון סער ימסור הצהרה מיוחדת בשעה 20:15, במהלכה הוא צפוי להודיע על פרישתו ממפלגת הליכוד לקראת ייסוד מפלגה ימנית חדשה
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער' צפוי לפרוש ממפלגת הליכוד ולהקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הבאות לכנסת. סער יכנס מסיבת עיתונאים הערב ב-20:15 ובמהלכה יודיע על כוונותיו הפוליטיות העתידיות.

מי שבישר ראשון על ההתפתחויות הדרמטיות היה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאמר כי "גדעון סער קיבל החלטה לעזוב את הליכוד ולרוץ במפלגה נפרדת, על בסיס 'דרך ארץ' של הנדל והאוזר". במהלך הריאיון ל'רדיו 103FM'. הוא העריך גם כי "ייתכן ש-3-4 ח"כים מהליכוד יצטרפו אל סער".

השמות שעלו עד כה ככאלה שיצטרפו לרשימה החדשה של סער, הם ח"כ יפעת שאשא ביטון מהליכוד וראשי סיעת 'דרך ארץ' – ח"כ צבי האוזר וח"כ יועז הנדל. במערכת הפוליטית מעריכים כי גם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יצטרף לתנועה החדשה.

עד כה, סער טרם עדכן את יו"ר מפלגתו בנימין נתניהו באף התפתחות. בכירים בליכוד שהתראיינו בשעה האחרונה לתקשורת אמרו כי הם לא עודכנו מקודם על המהלך וזה הפתיע גם אותם.

אשתו של סער, גאולה אבן-סער, הודיעה לתאגיד השידור 'כאן 11' כי היא יוצאת לחופשה קצרה בת שלושה ימים מהתאגיד ולא תהיה נוכחת בתוכניתה היומית 'ערב ערב' היום, מחר וביום חמישי. היא צפויה לחזור להגיש את התוכנית ביום ראשון בשבוע הבא.

לפי פרסומים שונים, סער צפוי להודיע כי הוא יקים מפלגה חדשה שלא תמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. הקו של סער יהיה דומה לקו שמוביל יו"ר ימינה נפתלי בנט ולפי ההערכות, מספר המנדטים שהסקרים ייעדו למפלגתו של בנט, יהיו נמוכים בהרבה בעקבות פתיחת המפלגה החדשה.

סער נחשב כיריב מרכזי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוך מפלגת הליכוד. בבחירות שנערכו לראשות הליכוד בדצמבר 2019 הוא התמודד מול נתניהו אך זכה רק לכ-30% מהקולות. מאז הוא נטה ליישר קו עם ראש הממשלה רק בעניינים ימניים מובהקים, אך בעניינים אישיים או בהחלטות שנויות במחלוקת הוא תקף לא מעט את נתניהו ובמיוחד את אופן הטיפול של הממשלה בהתפשטות נגיף הקורונה.

רק הבוקר הוא תקף את הכוונות להטיל עוצר לילי וכתב כי "שוב גזירה חסרת-תוחלת, העיקר לא לדון בפתרון המתבקש. בדיקות כלל-ארציות במקום לולאת הסגרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים