שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גדעון סער מקים מפלגה שלא תתמוך בנתניהו
טלטלה פוליטית
ח"כ גדעון סער הודיע כי הוא פורש מהליכוד, מתפטר מחברותו בכנסת ומייסד תנועה פוליטית חדשה שלא תתמוך בבנימין נתניהו • כל הפרטים
גדעון סער בהצהרה על הקמת תקווה חדשה | צילום: מתוך השידור החי

ח"כ גדעון סער הודיע כי הוא פורש ממפלגת הליכוד ומייסד תנועה פוליטית חדשה שתשמש כאלטרנטיבה שלטונית לראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה שמסר סער הערב, הוא הודיע כי יגיש מחר התפטרותו מהכנסת.

סער לא מסר את שם המפלגה החדשה וגם לא פירט כיצד ירכיב את הרשימה ואילו אנשים הוא יצרף לתנועה, אך הבהיר כי לא יתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו.

סער פתח את דבריו בתיאור המצב הפוליטי בארץ: "ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר פוליטי מתמשך החמור בתולדותיה. במהלכו מתרחבים שסעים בעם, השיח הפוליטי רעיל יותר ויותר והאמון הציבורי מידרדר". סער המשיך עם המצב הכללי הנוכחי, ואמר כי "ישראל חווה משבר כלכלי חמור שמחריף וישראל תצטרך להתמודד עם ההשלכות הקשות גם בשנים הקרובות".

"הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הרחב שניתן לה עם הקמתה", אמר סער. "הסאה הוגדשה, רבים מאוד מאזרחי ישראל מסתכלים בחרדה ולא יודעים איזה עתיד צפוי לילדיהם ונכדיהם. יש ישראל טובה יותר והיא מחכה לנו, המערכת הפוליטית בהנהגתה הנוכחית לא תוכל לבצע את השינוי הנדרש".

בשלב זה עבר סער למתקפה חריגה וקשה נגד יו"ר מפלגתו, בנימין נתניהו, והאשים אותו בהפיכת המפלגה לכלי שרת פוליטי עבור האינטרסים האישיים והמשפטיים שלו. "לפני שנה ניסיתי לחולל שינוי. התמודדתי מול נתניהו על ראשות המפלגה וקיבלתי את הכרעת חברי הליכוד. אולם כל מה שקרה בשנה האחרונה רק חיזק את הכרתי כי השינוי בהנהגת המדינה הוא הכרחי", אמר סער.

"הליכוד הייתה ביתי כל חיי כאדם בוגר. גם ביתי הרגשי. התייסרתי תקופה ארוכה עם ההחלטה, הליכוד שינתה את פניו לאחרונה, התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים של העומד בראשה כולל משפטו הפלילי. את הנאמנות לדרך, לערכים ולרעיון החליפו חנופה והתבטאויות שגובלות בפולחן אישיות לאדם בשר ודם. אין דיון אמיתי בשאלות של מדיניות".

סער הכריז: "איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו. אני אומר זאת בצער. היום ישראל זקוקה ליציבות ואחדות, נתניהו לא יוכל להעניק לה לא את זו ולא את זו, היום צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו".

"החלטתי להקים ולהנהיג תנועה פוליטית חדשה מטעמה אתמודד מול נתניהו בבחירות הקרובות כדי להחליפו, תנועה שתיבנה לטווח ארוך ותבנה לכולנו עתיד ורוד יותר", אמר סער. "צו השעה להביא את האנשים הטובים ביותר שבאים כדי לתת ולא כדי לקבל".

סער גם התייחס לכך שהוא מוסר את ההצהרה עוד לפני שהתברר באופן סופי אם המדינה אכן הולכת לבחירות: "אני לוקח בחשבון גם את האפשרות שהבחירות בסוף לא יקרו וייתכן שתימצא פשרה שתאריך באופן מלאכותי את חיי הממשלה, אבל ברגע שהגעתי להחלטה, עליי לצאת לדרך חדשה. אחרי למעלה משני עשורים במוקד קבלת ההחלטות, אני חש בשל לכך".

סער הודיע כי הוא מוכן לצאת לדרך וכי יש לו השקפה פוליטית ברורה ומגובשת לצד ניסיון רב, שמכשירים אותו להחליף את נתניהו ולהנהיג את המדינה. הוא אמר כי "כל אלה לא החלטות קלות או נוחות, אבל משמעותה של מנהיגות היא להוביל ולפרוץ דרך. עם האהבה והמחויבות הזו, אני יוצא לדרך חדשה כי זה מה שטובתה של המדינה מחייבת. אני מודה למשפחתי על הגיבוי וקורא לכל הישראלים שמאמינים בכך להצטרף אליי".

מפלגת הליכוד הגיבה להצהרה בטענה כי סער עוזב את הליכוד מאחר והוא הובס בפריימריז, וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה.

בליכוד גם תקפו את סער על רקע אמירות שלו בעבר: "סער שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' – הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים".

בתגובת הליכוד האשימה המפלגה את סער כמי שפרש מהימין. "סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, מפלגת הליכוד תישאר מאוחדת ומלוכדת ואם היא תיגרר לבחירות, היא תנצח".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להצהרה ואמר כי הוא "מברך את גדעון סער על החלטתו האמיצה לצאת לדרך עצמאית. דעותינו שונות בהרבה נושאים אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות".

טרם ברור אילו מפלגות גדעון סער יסכים לצרף לקואליציה במידה והוא אכן יהיה זה שיקבל את המנדט מהנשיא, אך מה שברור הוא ששתי מפלגות, הליכוד בראשות נתניהו והרשימה המשותפת, לא יהיו חלק מממשלה עתידית בראשותו.

זאת, אחרי הודעה חריפה שמפלגת בל"ד פרסמה: "הגזען סער תוקף ומתפצל מהגזען נתניהו ובקרוב נראה את מצעד הגנרלים הקבוע והבנאלי בדרך לעוד רשימת ימין שתציע אותו דבר. אין שום פתרון למאות אלפי האזרחים המצויים במשבר כלכלי וקיומי, ולמיליוני הפלסטינים הנאנקים תחת הכיבוש. נמשיך במאבקנו הפוליטי ללא קשר לזהות הגזען שעומד בראשות הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים