שיתוף
תגובות
כללי » מתיחות מול איראן • אלוף בכיר בוושינגטון
תופי מלחמה?
אחרי שורת התקריות בין איראן לישראל, סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי המריא לארה"ב לדון עם הצמרת הבטחונית האמריקנית בשיתוף הפעולה נגד איראן , כל זאת ברקע הסכם הגרעין
ישראל מול איראן. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק Bennian

גורמים במערכת הביטחון אמרו: "לא נתייחס לפרסומים הזרים ולא לתקיפות המיוחסות לישראל אך ניתן לומר שהביקור של סגן הרמטכ"ל עוסק בפעילות הטרור של איראן במזרח התיכון, ובהסכם הגרעין האיראני. האיומים מאיראן לא מסתכמים בפרויקט גרעין. שיגור מל"טים לעבר ישראל זו פעולה אחת מתוך רבות שמנסים האיראנים לקדם נגד עורף מדינת ישראל ואנחנו נעשה הכול לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו".

בתקיפה האווירית שאירעה אז באיראן נגרם נזק כבד למערך המטוסים ללא טייס (מל"טים) שמפעילים האיראנים. על פי כמה הערכות, נהרסו בהפצצה מאות מל"טים בגדלים שונים. השלטונות בטהראן מייחסים את התקיפה לישראל, שלא קיבלה עליה אחריות.

סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, נחת בוושינגטון לסדרת פגישות עבודה מול בכירים במשרד ההגנה האמריקני כשהוא מלווה בראש אגף אסטרטגיה ואיראן, אלוף טל קלמן.

ביקור זה מתנהל כשברקע פרסומים לא מקריים על יירוט לפני כשנה של מל"טים ששוגרו מאיראן כדי לחדור לישראל, ולפרסומים בימים האחרונים על הקשר בין תקיפת בסיס צבאי איראני ובו מאות מל"טים שמיוחסת לישראל, לבין תקיפה מבנים בארביל בעיראק שהוגדרו על ידי האיראנים כבסיס מוסד ממנו יצאו שליחים לשגר מל"טים שתקפו את הבסיס האיראני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים