שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » גוגל הכתה את התחזיות והמניה זינקה ב5% באפטר
דו"ח חיובי
הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 עמדו על 55.31 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות של 51.51 מיליארד דולר, בתוך כך, גוגל הודיעה הקמת תשתית ענן בישראל
מטה גוגל בדטרויט | צילום: Linda Parton, שאטרסטוק

השבוע, הוא שבוע משמעותי בוול סטריט , זאת בשל העובדה שבשבוע הזה חברות ענק רבות פירסמו ויפרסמו את דו"חות הרבע הראשון של 2021 ביניהם טסלה, ויזה, מייקרוסופט, צ'ק פוינט אמזון, טוויטר, ועוד רבות אחרות. אמש הייתה זאת גוגל שריסקה את התחזיות, לאחר שהכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 עמדו על 55.31 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 51.51 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

בשל הדו"ח החיובי, המניה שסיימה את המסחר היום בוול סטריט בירידה של 0.8%, זינקה ב-5% במסחר המאוחר (אפטר מרקט) מה שלרוב אינו מאופיין במניה "כבדה" כמו גוגל.

הרווח הנקי של החברה עלה ב-162.3% ל-17.93 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה רווח של 10.72 מיליארד דולר.

הכנסות החברה, 44.68 מיליארד דולר (עלייה של 32.3%), הגיעו ממוצרי הפרסום שלה, כאשר הפרסום ב"מנוע החיפוש ואחרים" סיפק הכנסות של 31.88 מיליארד דולר, הפרסום ביוטיוב 6 מיליארד דולר ורשת הפרסום של גוגל הכניסה 6.8 מיליארד דולר. פעילות הענן של גוגל זינקה ב-45.7%, ורשמה הכנסות של 4.05 מיליארד דולר.

"לאורך השנה האחרונה, אנשים פנו לגוגל חיפוש ושירותים מקוונים רבים כדי להתעדכן, להתחבר ולהתבדר", אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בהודעה לעיתונות. "המשכנו להתמקד במתן שירותים אמינים לאנשים בכל העולם. שירותי הענן שלנו עוזרים לעסקים, גדולים וקטנים, להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם".

בתוך כך, גוגל הודיעה הבוקר (ד') באופן רשמי על הקמת תשתית ענן מקומית בישראל. החברה פירסמה הודעה קצרה לעיתונות בנושא שבה צוטט בועז מעוז, מנכ"ל Google Cloud בישראל: "עם ההשקה, תשתית הענן המקומית תספק פורטפוליו מקיף ומאובטח ביותר של מוצרי Google Cloud לכלל לקוחותינו בישראל, ובהם חברות הזנק, לקוחות מוסדיים וארגונים מהמגזר הציבורי".

משמעות ההודעה היא כי  גוגל תבנה דאטה סנטר (חוות שרתים) בישראל או שתבחר להתארח במתקן קיים. החברה לא מסרה לוח זמנים להשקה, מיקום המתקן או גודל ההשקעה, אך זו השקעה משמעותית בסכום הגבוה ממיליארד שקל ובתהליך שיכול להימשך גם שנה-שנתיים. הקמת תשתית ענן מקומית לצרכן הישראלי ולקהילת המפתחים תאפשר קבלת שירותי גוגל שונים בשיהוי נמוך יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים