שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » 'גוגל' משנה את שיטת הגלילה במנוע החיפוש
בקרוב בישראל?
השינוי במנוע החיפוש, מתחיל בחיפושים באנגלית עבור משתמשים בארה"ב, אך מתוכנן להגיע בסופו של דבר לכל המדינות וכל השפות. הוא תקף גם לאפליקציית גוגל וגם לדפדפנים
תגיות:
גוגל | צילום: freepik

ענקית הטכנולוגיה 'גוגל' הודיעה בסוף השבוע האחרון על שינוי דרמטי שתערוך בממשק החיפוש שלה בסמארטפונים. מהעדכון החדש, תוצאות החיפושים למשתמשים בטלפון חכם, לא יוצגו כ-"דפים" שהמשתמש גולל מלמעלה למטה ואז לוחץ על מספר דף נוסף בכדי להמשיך לעיין בתוצאות, אלא ב"פיד" אינסופי, שבכל פעם שהמשתמש יגיע לסופו – ייפתחו ויוצגו אוטומטית התוצאות הבאות.

על פניו מדובר בשינוי חיובי, מאחר והשיטה בה ההצגה של כמה תוצאות בודדות, שדרשו לחיצה על 'כפתור' למעבר לתוצאות הבאות הוא שריד לעידן הישן שבו האינטרנט היה איטי וכל עמוד תוצאות דרש המתנה לטעינה. אך כיום, כאשר האינטרנט מהיר והכל מוצג תוך מאיות, אין טעם לכפות על משתמשים לעצור אחרי כל כמה תוצאות וללחוץ על כפתור שמציג את הבאות.

מנגד, יש כאן גם מספר חסרונות: הראשון הוא ש"פיד" אינסופי, כמו אלה של פייסבוק וטוויטר, יוצר עומס על זיכרון ה-ram של המכשיר, חזק ככל שיהיה, וגורם להאטה מסוימת. כמו כן, ישנו חיסרון נוסף, עליו מדווח אתר טק-קראנצ', הוא שהפיד עלול להציג יותר פרסומות, או לפחות להציג אותן באופן שרוב המשתמשים יתקשו להבדיל בין תוצאות אמתיות לכאלו בתשלום.

החברה אישרה לאתר כי היא "תחלק מחדש את מספר הפרסומות הטקסטואליות המופיעות בין ראש לתחתית העמוד", כאשר יותר פרסומות בראש העמוד ופחות בתחתית – אך בהדגמות הפיד אין שום דרך לדעת איזו תוצאה אמיתית ואיזו היא פרסומת.

השינוי במנוע החיפוש, מתחיל בחיפושים באנגלית עבור משתמשים בארה"ב, אך מתוכנן להגיע בסופו של דבר לכל המדינות וכל השפות. הוא תקף גם לאפליקציית גוגל וגם לדפדפנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים