שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » גויסו 7,000 אנשי מילואים – עוצר יציאות
שומר החומות
עוצר יציאות: לוחמים בצה"ל יישארו בבסיסים עד להודעה חדשה, הורחב גיוס המילואים • צה"ל תקף יותר מ-700 יעדי חמאס • כוח מגלן תקף משגר נ"ט
גנץ בביקור במערך הכטמ"ם של חיל האוויר | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מתחם צבאי של מטה המודיעין. במוצב נמצא חמ"ל התצפיות הראשי של הארגון. בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור חמאס. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

כלי טיס של צה״ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות, של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, התייחס להצלחות בתקיפות משגרי נ״ט: "תוקפים מאז הבוקר ארבע חוליות נ״ט במצב אחר של שיגור או תנועה, יש לנו 8 תקיפות בעולם הנ״ט".

"סוגיית הממ״ד, אתמול נהרג ילד בן 5 וחצי משדרות, דיברתי עם מ׳ פקע״ר, מתחקיר ראשוני עולה כי היה מקרה חריג מאוד של ממ״ד שנפרץ דרך החלון, שבר הרקטה מגיע בזווית מיוחדת ובמהירות ספציפית לנקודה ספציפית בממ״ד, הרקטה התפוצצה במגע הראשוני עם הבניין, החלון היה תקני. המלצות שלנו כצבא ופקע״ר, לשהות בממ״דים, לסגור את החלון, לרבות חלון הפלדה, ולהנמיך קומה מגובה החלון בתוך המרחב המוגן".

ישנה הצלחה בסוגיית סיכול חוליות הנ"ט. מהבוקר, סוכלו 4 חוליות של פעילים בשטח, 3 משגרי נ"ט בדרום הרצועה שהוצבו תוך מבנה ועוד משגר שסוכל מתוך בניין מגורים. "יש לחדד כי לפי המידע המצוי בצה"ל, המטח האחרון למרכז, שהתרחש בשעות הצהריים, כלל כ-25 רקטות", מסר.

מתחילת מבצע "שומר החומות", גויסו 7,000 אנשי מילואים שנמצאים ביממה זו בצה"ל. כמו כן, גויסה סוללה נוספת של כיפת ברזל ובכך מעבים את ההגנה האווירית. הרמטכ"ל קיבל החלטה לעצור כל עיסוק בתרגיל "מרכבות האש", שתוכנן לשבועות הקרובים, ובכך גם הוחלט לבטל את כל צווי המילואים לשבוע הבא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים