שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » ג'ונסון אנד ג'ונסון יאוששו את העולם?
כלכלני לאומי
"הידיעות אודות ההצלחה בניסוי רחב היקף בחיסון החדש של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון תומכות באפשרות המסתמנת של התאוששות הצמיחה העולמית בהמשך שנה זו ובשנה הבאה"
ג'ונסון אנד ג'ונסון | צילום: rafapress, שאטרסטוק

בסקירת המקרו ושוקי הריביות והאג"ח מתייחסים ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות בלאומי שוקי הון, לתוצאות הניסוי של חיסון חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון "הידיעות אודות ההצלחה בניסוי רחב היקף בחיסון החדש של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, אשר דורש רק מנה אחת, קל לשינוע, ויעיל גם כנגד המוטציות השונות, תומכות באפשרות המסתמנת של התאוששות הצמיחה העולמית בהמשך שנה זו ובשנה הבאה."

בפמן ורזניק מתייחסים לכלכלת ארה"ב ומוסיפים כי "ארה"ב כבר מחסנת מיליון אנשים ביום והיא נמצאת במצב טוב יחסית, זאת גם מכיוון שייצור החיסונים הוא מקומי ומגבלות היצוא בפועל ימנעו בעיות של היצע חיסונים בארה"ב, זאת בניגוד לבעיות שישנן במדינות אחרות. התוצאות המוצלחות של ניסוי החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון מחזקות את הסבירות שארה"ב תוכל לחסן את מרבית האוכלוסייה הבוגרת שלה עד סוף הקיץ הקרוב, כפי שטען הנשיא ביידן."

עוד יצוין כי בהמשך להודעת ה-FED מיום רביעי האחרון "למרות שמדיניות פיסקלית מרחיבה ויישום נרחב של חיסון צפויים להאיץ את הצמיחה הכלכלית, הפד איננו צפוי לצמצם את היקף הרכישות שלו לפני תחילת השנה הבאה. המאזן של הפד ימשיך ויעלה לשיא של 9 מיליארד דולר, יותר מכפול מגודלו שלפני המגיפה ועליית הריבית הראשונה תתרחש רק לאחר מכן."

"ההצהרה של הפד מציינת כעת במפורש כי "תוואי הכלכלה תלוי משמעותית בהתקדמות תהליך החיסונים". הפד הסיר את האמירה כי משבר נגיף ה-COVID מהווה סיכון ניכר "בטווח הבינוני". שני שינויים אלה מצביעים על כך שחברי ה-FOMC בטוחים יותר כי יישום מהלך חיסונים יעיל יאפשר חזרה למצב "נורמלי" בהמשך השנה."

עוד בזירה הגלובלית מציינים בפמן ורזניק כי "על פי נתונים שפורסמו לאחרונה היקף הסחר העולמי גדל בשיעור של 2.1% במונחים חודשיים בנובמבר. משמעות העלייה היא כי הערך הריאלי של הסחר העולמי עלה כעת ב-22% מאז שיא השפל בחודש מאי 2020 וכעת גבוה מהשיא שלפני פרוץ הנגיף בדצמבר 2019. ברמה החודשית, ההתפלגות האזורית לחודש נובמבר העלתה כי הגידולים הגדולים ביותר ביצוא הריאלי היו באסיה. מדינות היצוא של אסיה היו המרוויחות העיקריות מהשינוי בביקוש הצרכני, תוך מעבר גדול מהוצאות על שירותים מקומיים ותיירות לכיוון של רכישת סחורות ומוצרים לעבודה מהבית ושיפור מצב המגורים. היצוא הריאלי של כלכלות אסיה גבוה עתה מהרמות טרום הנגיף וכנגד זה רמת היצוא נמוכה מן המצב טרום הנגיף בארה"ב ובשווקים המתעוררים באירופה."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים