שיתוף
תגובות
יהדות » גופת יהודי שנמצאה במוסקבה הובאה לקבורה
חסד של אמת
לפני כחודש, איתרה משטרת מוסקבה גופת אלמוני במקום מרוחק ולא מיושב. בחיפוש בבגדיו, נמצא דרכון ישראלי. לבקשת הקהילה היהודית, הגופה הועברה לקבורה ולא לשריפה
היהודי מובא לקבורה במוסקבה | צילום: מבשר טוב מוסקבה

לפני כחודש, איתרה משטרת מוסקבה גופת אלמוני במקום מרוחק ולא מיושב, ולפי הבדיקות האיש נפטר ל"ע מחמת הקור העז. על-פי נוהל החוק המקומי, נערכה בדיקה יסודית בבגדי האלמוני, טרם שליחת הגופה לשריפה, ובין המסמכים שנמצאו אותר גם דרכון ישראלי. 

המשטרה פנתה אל קונסולית ישראל ברוסיה הגברת יפה אילוביצקי, והיא מיהרה להעביר את המסמכים אל "מרכז החסד היהודי שערי צדק" שבמרכז מוסקבה.

מתנדבי המרכז הציגו את המסמכים בפני מחלקת בירורי יהדות ברבנות הראשית של רוסיה, ולאחר בירור עמוק נודע כי המנוח היה יהודי כשר, יליד גרוזיה, שעלה בגפו לארץ ישראל וממנה חזר לפני תקופה קצרה למוסקבה, וחי בה לבדו ללא גואל ומשפחה. 

ראשי מרכז החסד שיגרו בקשה דחופה לקבל את גופת המנוח לקבורה יהודית כהלכה, והרשויות נעתרו ושיחררו את הגופה לקבורה. בשיתוף פעולה עם שליח חב"ד לקהילה הגרוזינית במוסקבה, חכם אברהם אלשווילי, נתרמו כל הוצאות הקבורה, ונערכה הלוויה מכובדת בבית החיים היהודי הוותיק 'מלאכווקא' שבפרברי מוסקבה, בהשתתפות מניין יהודים שליוו את הגלמוד בחסד של אמת לקבורה כדת וכדין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים