שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "איראן תיתפס כפחות רצינית בשיחות"
הבית הלבן
גורם ביטחוני ישראלי לניו יורק טיימס: אין כוונה להגיב בתקיפת כלי שיט איראני • מומחה להגנה גרעינית: "להכרזה האיראנית על העשרת אורניום אין גיבוי ביכולת עכשווית
תגיות:
ג'ו ביידן | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

דוברת הבית הלבן ג'ן פסקי אמרה בתדרוך היומי כי "הממשל בוושינגטון חושש מההכרזה הפרובוקטיבית של איראן, לפיה תחל להעשיר אורניום ברמה של 60% במתקן בנתנז". לדבריה, "אנחנו לוקחים ברצינות את ההכרזה הפרובוקטיבית של איראן, זה גורם לאיראן להיתפס כפחות רצינית בנוגע לשיחות הגרעין – שאנחנו תפסנו כשיחות בונות, למרות שלא היו ישירות".

אל"מ (במיל') דר' אורי נסים לוי, מומחה בינלאומי בהגנה גרעינית, אמר ל'ישראל היום' כי "ההכרזה היא אמירה בלי יכולת עכשווית. ייקח להם עוד הרבה זמן לממש אותה, ולכן למרות ההצהרות הלוחמניות כרגע איראן בבעיה".

לדבריו, "מתקן ההעשרה העיקרי של איראן הוא בנתנז. כאן הם חטפו פגיעה קשה מאוד בנקודה שלוקחת לתקן הרבה זמן. מי שפגע בהם ידע מה הוא עושה וגם איפה לפגוע, כך שהכור ייפגע דרמטית. עכשיו עיקר המעבר בגרעין הוא בין גרעין אזרחי לצבאי מ-3.67% ל20%. זה מצריך ידע רב ויכולות אחרות וזה גם יותר זמן ומעט חומר. להעשיר מ-20% ל-60% או 90% זה יותר קל".

לדברי ד"ר לוי לאסף גולן, "העניין הוא שנתנז היה המרכז של הייצור שלהם ולכן כרגע ההכרזה היא רק הכרזה. המתקן השני בפורדו יותר קטן בהרבה ולכן כרגע אלו מילים. ייקח להם הרבה זמן להתאושש מהפגיעה הזו".

"למעשה לאיראן יש שני מתקני העשרה. הגדול והחשוב הוא נתנז וכאן פגעו להם בנקודה הכי רגישה במערכת. נקודה שלא ניתן לגבות או לעקוף. זו הייתה פגיעה מאוד רצינית ומדוייקת של גורם שידע איך להשבית באמת את הכור", מסר.

בתוך כך, גורם בשירותי הביטחון הישראליים אמר לניו יורק טיימס כי בישראל מעוניינים להפיג את המתיחות במפרץ הפרסי וכי אין לה כוונה להגיב במתקפה נוספת על כלי שייט איראני. מערכה נוספת שטהרן מנהלת היא מול ישראל, ולא מן הנמנע שהתקיפה היום היא פעולת תגמול על הפעולות האחרונות שיוחסו לישראל.

כזכור, רשת 'אל מיאדין' המקורבת לחיזבאללה דיווחה היום (שלישי) כי אונייה בבעלות ישראלית הותקפה בקרבת נמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. מהפרסומים עולה כי מדובר בספינה בשם Hyperion השייכת לחברת PCC הישראלית.

על פי אתר העוקב אחר תנועות כלי שיט, מדובר בספינה שנושאת כלי רכב בשם "Hyperion Ray" שנצפתה לאחרונה מול חופי האמירויות. כרגע כלי השיט נמצא מול נמל פוגיירה אחרי שהגיע לשם מנמל בכוויית. הספינה שטה כבר שש שנים תחת דגל איי הבהאמה.

הספינה, בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, נפגעה מירי טיל – והנזק שנגרם לה מוגדר קל. בעקבות הפגיעה, היא אולצה להיכנס לשטח הנמל באיחוד האמירויות ולבצע בקרת נזקים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים