שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » גורם צבאי לבחזית: "אנחנו בעיצומו של האירוע, לא סיימנו"
מבצע הסיכולים
לדברי הגורם: "במהלך האירועים נתפסו בעיקר כלי נשק, וכן מעל 20 איש שנדרשים לחקירת כוחות הביטחון. "יש הרבה עצורים במהלך התשתית הזאת"
חיילי צה"ל באימונים | צילום: Alex Lerner, שאטרסטוק

רצף האירועים שהיו הלילה ביהודה ושומרון חשפו את מה שהיה בשבועות האחרונים בעיקר מתחת לפני השטח, כאשר נסיונות המפגעים הטרוריסטים להוציא פיגוע גדול בסדר גודל שלא נראה בישראל כבר תקופות ארוכות, לא מפסיקים לרגע, ועל פי ההערכות, את ההוראות מקבלים המפגעים ביהודה ושומרון ישירות מגורמי הטרור ברצועת עזה.

גורם צבאי בכיר ששוחח עם כתבים מסר על אירועי הלילה המורכב כי כפי שהותר לפרסום במהלך הפעולות נפגעו לוחמים של יחידת דובדבן ביהודה ושומרון.

הפעולה שכוונה כאמור לעבר תשתית טרור של חמאס עם אמל"ח רב, כללה רצף מבצעים תכופים בשבועות האחרונים כאשר עיקר הדגש היה על הסופ"ש האחרון שהייתה פעולה ייחודית ומסוערבת ומורכבת מאוד עם יחידות רבות והיו בה גילויי אומץ רבים.

כך לדוגמה לפעילות היו שותפים שב"כ, ימ"ס, ימ"מ, מג"ב, יחידות צה"ל השונות ודובדבן. עוד מסר הגורם כי ביממה האחרונה יצאו למבצע בחטיבות בנימין ומנשה על מספר רב של יעדים.

הגורם אישר לבחזית כי אמש, במוצאי השבת בוצע מבצע מסוערב סמוך למחנה הפליטים בג'נין, פעולה של יחידה 217 בו הייתה לחימה והיתקלויות וזאת במקביל לפעולות בקבטייה, כפר ארדן וברוקין.

במהלך הפעולות הללו סוכלו מחבלים, נפגעו ונהרגו חמישה מחבלים ועוד פצועים שמספרם לא ידוע כרגע כאשר חלקם במכוון וחלקם שהגיעו וביצעו פעולות עוינות. המחבלים פתחו באש לעבר הלוחמים, וכללו כלי נשק ואמצעים נוספים.

אירוע הלחימה השני שהיה הלילה התרחש לפנות בוקר, מחבל פותח באש לעבר לוחמי צה"ל, יש חילופי אש ובאירוע הזה נפגעו המ"פ והחייל, כאשר כרגע מבוצע תחקיר ראשוני בנושא.

עד כה עולה כי בכל האירועים והניהול שלהם הן בחטיבות והן באוגדה, המפקדים היו בחזית. גם מפקד 217 (דובדבן) היה בשטח, וכן הייתה חתירה למגע.

אולם גורמים בצה"ל לא פוסלים את האפשרות כי ייתכן שמדובר בירי דו״צ, וזאת משום שהיו חילופי אש וכרגע אי אפשר לדעת בתחקיר הראשוני במאה אחוז.

במהלך ההיתקלות זיהו הלוחמים חוליה של חמאס שמתכננת לבצע פיגועים, שלגביה הוחלט כי הולכים לסכל אותה מכיוונים שונים, כולם קשורים לתשתית אחת.

המבצע בג'נין קורה כאמור קרוב לחצות ליל, במקביל לשלושה יעדים בצפון השומרון, קבטייה, כפר אדן וברוקין, בו זמנית במרווח של כמה דקות אחד מהשני, כאשר כל הגורמים מתואמים יחד.

ראוי לציין כי הפעולה בקבטייה וכפר אדן היה מהיר והכוחות עצרו את מי שרצו, ואילו בברוקין הייתה היתקלות, וזאת משום שברוקין זה אזור יותר צפוף, והלוחמים נדרשו לשהות שם זמן רב יותר בשביל להמשיך את המשימה במרחב.

במהלך הפעילות של מיצוי היעד התחילו הפס"דים ואירועי לחימה שכללו מטענים ושאר פעולות טרור, כאשר במהלך האירוע הזה לוחמי הימ"ס פגעו והרגו מספר מחבלים. הגורם מציין כי בסך הכללי כוחות הביטחון עצרו הרבה אנשים שנכנסים לחקירה מעמיקה כרגע.

בהחלט ראוי לציין כי מבצע בסדר גודל שכזה, בסמוך למחנה הפליטים בג'נין, הסגירה על כל היעדים במקביל זה בהחלט אירוע בסדר גודל נדיר, וכי הפעילות של האנשים שנפצעו זה אנשים שחתרו למגע וסיכנו את החיים שלהם.

על המחבלים כאמור נתפסו חמישה נשקים ולא בהכרח סיימנו את רצף הפעולות מציין הגורם. עוד הוא אומר כי במהלך האירועים נתפסו בעיקר כלי נשק, וכן מעל 20 איש שנדרשים לחקירת כוחות הביטחון. "יש הרבה עצורים במהלך התשתית הזאת. אנחנו עוד בעיצומו של האירוע, לא סיימנו אותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים