שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גורמים בכירים בליכוד: "הגענו למבוי סתום"
נתניהו נואש מסמוטריץ'
בכירים בליכוד: נתניהו נואש מלשכנע את סמוטריץ' להקים ממשלה בתמיכת רע"מ • לפי הגורמים המהלך הנכון הוא לנסות לגייס עריקים ממפלגתו של סער
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים צח, לע"מ / באדיבות המצלם

בכירים בליכוד אמרו הבוקר (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הרים ידיים מהאפשרות לשכנע את בצלאל סמוטריץ' להקים ממשלה על ידי הימנעות רע"מ – כך דווח ב'כאן חדשות'. זאת לאחר שהשתכנע שליו"ר מפלגת הציונות הדתית אין שום כוונה לשנות את דעתו או להיות מושפע מלחצים ישירים ועקיפים. לכן, לפי הגורמים, הדבר הנכון כרגע הוא לפנות לאפיקים אחרים, בעיקר בכיוון מפלגתו של גדעון סער ולנסות לשכנע אותו להצטרף לממשלה.

על פי הדיווח של זאב קם, בסביבתו של סמוטריץ' הודו שהוא הצליח לשכנע את נתניהו בפגישתם האחרונה שלא יהיה שינוי בעמדתו בסוגיה. הם גם הוסיפו שנחל הצלחה בשכנוע נתניהו שהדבר רק יעזור לבנט להקים ממשלה עם לפיד. זאת מכיוון שאם יו"ר מפלגת הציונות הדתית יסכים להישען על מנסור עבאס, הדבר יהווה מבחינת בנט "הכשרה" להקים בעצמו ממשלה שתישען על רע"מ. במצב כזה הוא יעדיף לחתוך לכיוון ממשלה עם לפיד בתמיכת רע"מ, במקום להקים ממשלת ימין עם נתניהו.

ב'מעריב' דווח על ערוץ נוסף שבליכוד מנסים לקדם והינו ערוץ בלתי רשמי, שמתקיים בין חברי המפלגה הוותיקים לבין יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער. לדברי כמה מחברי מרכז הליכוד, הם פנו לסער וניהלו עמו שיחות אישיות כדי לבדוק מה דעתו על הצטרפות מפלגתו לממשלת ימין בראשות נתניהו, כאשר התנאי המרכזי לכך הוא העברת החוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה.

לדברי אותם חברי מרכז הליכוד, סער הביע ספק וסקפטיות באשר לעצם נכונותו של נתניהו לשקול את הגבלת כהונתו. גורמים בליכוד אומרים: "כל עוד אין הוכחות לכך שנתניהו מוכן לדבר על החוק הזה, אין טעם לנסות וללחוץ על סער שייתן לזה סיכוי".

על רקע אווירת הפסימיות השוררת בליכוד קיבלו ראשי סניפים, שרים וח"כים מהמפלגה הזמנה לכנס "סיכום הבחירות והרמת כוסית לכבוד יום העצמאות", שהיה אמור להתקיים הערב בבנייני האומה בירושלים. אלא שזמן קצר לאחר הפצת ההזמנות הגיעה הודעה שלפיה הכינוס בוטל, ללא קביעת מועד חדש.

גורמים בליכוד אמרו בעקבות הביטול: "מיד אחרי ההחלטה לקיים את האירוע החלו שמועות שלפיהן נתניהו ינסה לקדם את רעיון המיזוג עם ימינה. יש לזה מתנגדים רבים בליכוד. נוסף לכך עלו החששות כי לאירוע עלולים להגיע פרובוקטורים שיזהמו את האווירה, שממילא לא הכי אופטימית. בסופו של דבר, הגיעו למסקנה כי לעת עתה הנזק מהכינוס עלול להיות גדול מהתועלת שבו, ולכן האירוע בוטל".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ימסור היום הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת ימינה. ההצהרה תחל בשעה 14:30 בחדר הסיעה בכנסת. בשעה 14:45 תתקיים בכנסת ישיבת סיעת העבודה בחדר הסיעה, בפתח הישיבה תישא יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, הצהרה לקשורת ויתאפשרו שאלות. סיעת מרצ תקיים היום ישיבת סיעה בכנסת בשעה 14:15, בפתח הישיבה ידבר יו״ר מרצ, ניצן הורוביץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים