שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גוש הימין-חרדים ובנט מגיעים ל-61
סקר
הליכוד עם 30 מנדטים, 18 ליש עתיד ו-11 לבנט. סער ממשיך לדעוך ויורד ל-10. מרצ עוברת עם 4, הציונות הדתית עם 5, רע"מ בחוץ
תגיות:
בנימין נתניהו | צילום: הליכוד

כשבוע וחצי לבחירות לנתניהו יש קואליציה – לפחות על הנייר. סקר "ישראל היום" ו-"i24NEWS" באמצעות מכון "מאגר מוחות" מגלה: לגוש נתניהו יש 61 מנדטים – בתנאי שימינה לא תחבור ללפיד ולסער

הליכוד 30, יש עתיד 18, ימינה 11, תקווה חדשה 10, הרשימה המשותפת 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, העבודה 6, הציונות הדתית 5, כחול לבן 5, מרצ 4. לא עברו את אחוז החסימה: מפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה 2.2%, רע"ם 1.7%.

מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? בנימין נתניהו 37%, יאיר לפיד 19%, גדעון סעד 10, נפתלי בנט 9, בני גנץ 4%, לא יודע/ת ותשובות אחרות 21%.

הסקר בדק מהו הנושא החשוב ביותר שהממשלה הבאה צריכה לעסוק בו. המשבר הכלכלי תפס את המקום הראשון. 53% סבורים כי זהו הנושא החשוב ביותר. משבר הקורונה במקום השני עם 18%. לאחר מכן השסעים בחברה מסומנים כנושא החשוב ביותר בקרב 15% מהמשיבים, ואילו הגרעין האיראני והנושא המדיני נדחקים לתחתית סדר העדיפויות עם 4% כל אחד.

הנושא המשפטי גם הוא נמצא חזק על השולחן, אף ששום מפלגה לא הפכה אותו למעשה לנושא הדגל שלה בבחירות אלה. לשאלה מי צריך להכריע בעניין חקיקת חוקים, הכנסת או בג"ץ, השיבו 52% כי הכנסת היא הקובעת. 38% אמרו שבג"ץ הוא שמכריע, ו־10% לא יודעים. בניתוח התוצאות, ולא במפתיע, המפלגות הנוטות ימינה דוגלות יותר בסמכותה של הכנסת. מפלגות השמאל מעדיפות את בג"ץ. בקרב מצביעי תקווה חדשה, 46% מעדיפים את ריבונותה של הכנסת על פני בג"ץ.

ומה בנוגע להגבלת כהונה? ראש הממשלה נתניהו מכהן ברציפות מאז 2009, נוסף על שלוש שנים נוספות בשנות ה־90. מתברר כי 62% סבורים שתקדים כזה אסור שיקרה שוב וכי יש להגביל את כהונתו של ראש הממשלה בישראל. 27% סבורים שאין להגביל את כהונתו של ראש הממשלה. 11% לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 55% סבורים שאין להגביל את כהונת ראש הממשלה. 32% חושבים שיש להגביל.

לקראת הקלפיות שעומדות להיפתח בקרוב, ועל רקע ריבוי המפלגות, נראה שהגבולות בין ימין, שמאל ומרכז היטשטשו לחלוטין. הסקר בדק כיצד מגדיר את עצמו הציבור הישראלי, ללא חלוקה מפלגתית. מהסקר עולה כי רוב הציבור מגדיר את עצמו ימין, או מרכז־ימין. 37% אמרו שהם ימין. 21% הגדירו את עצמם מרכז־ימין. 20% מיקמו את עצמם במרכז. 8% מרכז־שמאל, ואילו 11% הגדירו עצמם כאנשי שמאל. גם בקרב המגדירים עצמם "חילונים" יש רוב לימניים. 28% מהם בימין. 23% מרכז־ימין. 27% הגדירו עצמם כמרכז. 13% מרכז־שמאל, ורק 7% הגדירו עצמם כאנשי שמאל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים