שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ג'ו ביידן יושבע היום לתפקיד נשיא ארה"ב
עדכונים כל היום
נשלמות ההכנות בוושינגטון לקראת טקס השבעתו של הנשיא ה-46 • ביידן נפרד בדמעות מדלאוור ודיבר בגעגוע על בנו המנוח • המדשאות שובצו ב-200 אלף דגלים במקום הקהל
תגיות:
ג'ו ביידן | צילום: Perfect 5hot שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן יושבע היום (רביעי), ובינתיים בוושינגטון מתכוננים למאורע המיוחד שיתקיים בצל הקורונה. בטקס שייערך הערב שעון ישראל, לא ישתתף נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, אך סגן הנשיא מייק פנס ינכח באירועה. נשיאים לשעבר גורג בוש, ביל קלינטון וברק אובמה הבטיחו את הגעתם.

במעמד יישא ביידן את נאום "אמריקה מאוחדת" ובמהלכן תושבע גם סגנית הנשיא קאמלה האריס. את השבעת האריס תנהל שופטת ביהמ"ש העליון סוניה סוטומאיור, ואילו את ביידן ישביע נשיא ביהמ"ש העליון ג'ון רוברטס.

ההשבעה תיערך כמידי שנה בחזית המערבית של בניין הקפיטול, אך השנה יורשו להשתתף בו רק חברי קונגרס, בני משפחה, ובעלי תפקידים בכירים שיעמדו על מדרגות הקפיטול, ללא מאות האלפים שנוהגים להגיע מידי ארבע שנים לאירוע המסורתי.

במקום מאות אלפי האנשים, פרסו המארגנים מיצג של 191,500 דגלי ארצות הברית ו-56 עמודי תאורה שייצגו את המדינות והטריטוריות השונות. 25 אלף חיילי כוחות המשמר הלאומי נפרסו בוושינגטון לקראת טקס ההשבעה.

בתוך כך, שני חיילי המשמר הלאומי של ארה"ב הודחו היום מצוות ההגנה שבו לקחו חלק, לקראת טקס ההשבעה. מבדיקות רקע שערך ה-FBI לכלל 25 אלף החיילים שיאבטחו את הטקס, עלה כי השניים מחזיקים בקשר לקבוצות "עליונות לבנה" ימניות קיצוניות. כל זאת כאשר הבירה האמריקאית נמצאת בכוננות שיא לקראת הטקס, ובמערכת הביטחון האמריקאית קיים חשש גדול מניסיון להתנקש בחייו של ביידן.

טראמפ מתכוון לעזוב את הבית הלבן כבר בשעת בוקר מוקדמת, מבלי לארח את מחליפו. הוא ייסע לבסיס חיל האוויר במרילנד, וב-8:00 שעון וושינגטון (15:00 שעון ישראל) ייערך לו טקס. סגנו, מייק פנס, כנראה לא יגיע לטקס האלטרנטיבי. אתמול יצאו מספר משאיות הובלה מהבית הלבן בוושינגטון לעבר מאר-א-לאגו, מעונו הפרטי של הנשיא טראמפ בדרום פלורידה.

ביידן היה נרגש הלילה כשעלה לבמה ונשא נאום פרידה מהקהל בדלאוור, קצת לפני שעזב לוושינגטון לקראת ההשבעה. ביידן מחה דמעה ואמר כי היה לו חשוב שהמסע שלו לקראת ההשבעה יחל בדלאוור, מכיוון שהמקום חשוב מאוד למשפחתו. הוא ציין כי יש לו רק חרטה אחת – שבנו המנוח, בו, לא נמצא איתו היום, כי אז "היינו מציגים אותו בתור הנשיא". ביידן ילון הלילה בבית ההארחה הרשמי, הבלייר האוס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים