שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ג'ו ביידן סובל מדמנציה ולא יכהן קדנציה מלאה
דיווחים בארה"ב
הבחירות לנשיאות ארה"ב מתחממות ואיתן גם השמועות באשר למצבו הרפואי של המועמד הדמוקרטי • גוברת הערכה כי קאמלה האריס תחליף את ביידן, שיכריז בשלב כלשהו על נבצרות
ג'ו ביידן בכנס בחירות | צילום: Crush Rush, שאטרסטוק

בעוד חברי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אישרו הלילה (רביעי) באופן רשמי את מינויו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן כמועמד המפלגה לנשיאות, גוברים הקולות במדינה המערערים על מצב בריאותו של המועמד.

סביב מצב בריאותו של ביידן בן ה-77 ושאלת כשירותו לכהן בתפקיד הרם ממרום גילו, מתרוצצות שמועות בשבועות האחרונים ולפיהם ביידן מגלה סימנים לדמנציה.

בספר שעומד לצאת בקרוב על ידי דונלד טראמפ ג'וניור כותב רופא הבית הלבן ד"ר רוני ג'קסון, שכיהן בין היתר כרופאו של ברק אובמה במשך 8 שנות כהונתו במהלכן כיהן ביידן כסגן הנשיא, כי "משהו לא טוב עובר על ביידן. לא אבצע שום דיאגנוזה רשמית על דמנציה, אבל משהו בהחלט לא בסדר".

ד"ר ג'קסון שפוטר מתפקידו על ידי הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, מוסיף בדברי המבוא שלו לספר שעומד לצאת לאור בקרוב, כי "הדרך הטובה ביותר מבחינתי לתאר את ג'ו ביידן הוא, בכך שבכל פעם שאני רואה אותו, הוא פשוט נראה אבוד".

"בשנות שירותי בבית הלבן יצא לי לראות את ביידן עשרות פעמים, אני יודע שבעבר היה נוטה למעידות, אבל כיום אלה כבר הרבה מעבר למעידות. הוא פשוט לא מסוגל לייצר משפטים, לפעמים הוא גם לא יכול להשלים מחשבה. הוא נתקע במהלך דיבור, הוא אינו יודע לצאת מהמצב שהוא נמצא בו. הוא לעיתים נראה אבוד ומובך מהסיטואציה שמבין שאליה נקלע והוא בסופו של דבר צריך לוותר".

"להערכתי, אם ייבחר לתפקיד הנשיא, לא תהיה לו סיבולת ואני לא מנסה לבצע אבחנה רפואית. פשוט הגיל המתקדם שלו בא לידי ביטוי באופן אגרסיבי מבחינת קהל התומכים שלו. עוד אמר, כי "דעיכתו הקוגניטיבית הגיעה לנקודה בה לא נוח לי כאזרח במדינה הזאת לראות אותו כמפקד הראשי שלי".

יצוין, כי דבריו של ג'קסון משתלבים עם תוצאות סקר שנערך לאחרונה ופורסם בארצות הברית ולפיו רוב האמריקנים מאמינים שאם ביידן יבחר לתפקיד הנשיא, הוא לא יסיים כהונה של ארבע שנים. הערכה זו באה לידי ביטוי בשבוע שעבר כשהכריז על קאמלה האריס לתפקיד סגן הנשיא, כאשר כלי תקשורת בולטים במדינה ובהם CNN העריכו את כישוריה לכהן בתפקיד הנשיא חלק מהקדנציה, ככל שביידן יכריז על נבצרותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים