שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » גזירות המס יעלו לאזרחים 5.3 מיליארד שקל
ממשלת שינוי?
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר תוקף: "תכניות האוצר להטיל לא פחות מ 9 מסים חדשים על הציבור והעסקים – חזרה לימי החושך של מערכת המס"
יוקר המחיה | צילום: Kaan ULUER, שאטרסטוק

נטל המס הנוסף שיוטל על הציבור והעסקים, כתוצאה מחוק ההסדרים ומסים נוספים המתלווים לו, פרי היצירה החדשה של האוצר ורשות המסים, עומד על כ-5.3 מיליארד ₪. כך עולה מבדיקת איגוד לשכות המסחר. על הכוונת של משרד האוצר לא פחות מ-9 מסים חדשים שיוטלו על הציבור והעסקים, חלקם מופיעים בטיוטת חוק ההסדרים וחלקם מחוצה לו. חלקם מוגדר באופן ישיר כהטלת מס וחלקם בדרכים אחרות.

כגון: אגרת גודש לכלי רכב; היטל בשיעור של 40% על תשלום חברות הביטוח או שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים לרופא או למוסד הרפואי בגין פעילות פרטית של ניתוחים ושירותי יעוץ רפואיים; הטלת מס על כלי אוכל חד פעמיים; תיקון תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב) ותקנות מס ערך מוסף וצו הבלו על הדלק (פטור והישבון); הטלת מס על משקאות ממותקים ועוד.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שכיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, תוקף בחריפות את תכנית האוצר הכוללת בתחום המס, ואומר כי "מדובר בחזרה לימי החושך של מערכת המס. בעבר בוטלו: מס רכוש ומס שבח על דירות מגורים, מסי קניה מטורפים על ציוד בסיסי לבית, מס נסיעות, מס עסקים, מס הכנסה על קצבאות זקנה ועוד".

לדברי לין, "אם תועבר תכנית האוצר, מערכת המס תיפגע כדי להשיג מטרות שאין לממשן באמצעות מיסוי. זו זריית חול בעיניים שכן ההתמודדות חייבת להיעשות לא דרך מערכת המסים. עצם המחשבה להטיל מסים כדי לפתור בעיות בריאות או בעיות סביבה מסוכנת מאין כמוה. מהלך זה ידרדר אותנו לכרסומה והריסתה של מערכת המס".

"כך למשל הכוונה להטיל מסים על משקאות ממותקים כדי להגן על בריאות הציבור. על פי אותו הגיון מותר יהיה להטיל מס על מאות מוצרי מזון שאינם בריאים. אם רוצים למסות כלי אוכל פלסטיים משום שהם פוגעים בסביבה יהיה מוצדק למסות עוד כלים וציוד שאף הם מתכלים ומסתיים בהם השימוש. אבל במקום להשקיע במחזור, מטילים מס".

עוד הדגיש לין כי "אגרת הגודש על הכניסה לעיר תל אביב הינה מהלך סרק שיכביד דווקא על השכבות החלשות, במקום להתמודד עם פתרון הבעיה באמצעות הקמת תשתיות חדשות לתחבורה ציבורית וכן בהוצאת מקומות העבודה מהעיר תל אביב אל ערי הלוויין".

לדעת לין, המס ההזוי ביותר הוא היטל של 40% על שירותים רפואיים בגין פעילות פרטית של ניתוחים ושירותי יעוץ. "זהו מהלך המתאים למשטר קומוניסטי", הדגיש ואמר כי "אין פה רק שאלה של הטלת מס מיותר, אלא פגיעה בעצם זכות היסוד של כל רופא להציע את שירותיו על פי בחירה חופשית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים