שיתוף
תגובות
חדשות » גזירות חדשות כנגד עולם התורה יובאו מחר לדיון
הגזירות ממשיכות
בכירי האוצר יציגו מחר בדיון בקבינט הכלכלי חברתי גזירות חדשות כנגד לומדי התורה. ח"כ גפני בתגובה: זה לא גזירה חדשה, כבר היה דבר כזה בהיסטוריה
אביגדור ליברמן | צילום: אתר הכנסת

לראשונה עם כינונה של הממשלה, אמור להתכנס מחר (ג') הקבינט הכלכלי חברתי בראשות שר האוצר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאף יישא הצהרה לתקשורת עם תחילת הישיבה.

כזכור רק בשבוע שעבר יצאו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן אל המצלמות והכריזו הרים וגבעות, והבטחות שגם את חלק מחברי הקואליציה עצמה לא סיפקו, והערב מתגלים פרטים נוספים וברורים יותר על התוכנית להקלה ביוקר המחיה שגיבשו השניים, והתוכנית לא משאירה מקום לספק, צרור גזירות חדשות וישירות במיוחד לציבור החרדי.

על פי הפרסומים הערב, בכירי האוצר יציגו מחר (שלישי) בקבינט הכלכלי-חברתי תוכנית חדשה שגובשה במיוחד למגזר החרדי בהנחייתו של שר האוצר אביגדור ליברמן – כך נחשף הערב בחדשות 13.

לפי הפרסומים עולה התמונה הברורה והמקוממת, ולפיה הציבור החרדי, שמונה היום למעלה ממיליון נפש, ונחשב לציבור העני ביותר במדינה – פשוט מופלה לרעה ומודר מהתוכנית של ליברמן באופן מלא כמעט.

העיתונאי מתן חודורוב מחדשות 13 שחשף את הפרטים החדשים והממוקדים יותר של התוכנית של ליברמן הראה למדינת ישראל כולה את העובדה – שהממשלה מדירה את החרדים. 

כך למשל, עבר בוועדות חוק לשלילת המימון לצהרונים ומעונות יום ממי שאינו עובד, ביטול הנחות ארנונה למשפחות שאינן עובדות – המשמעות היא שעשרות אלפי אברכים שגם כך נאנקים תחת עול הפרנסה, ייאלצו לשלם את סכום הארנונה המלא. ואם לא די בכך מספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. מהלך, שלפי משרד האוצר, יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תפגע.

עוד הצעה שתידון הינה כי הממשלה תעניק תמריצים כלכליים למי שיתחיל ללמוד ליבה, והדבר הכי נפיץ הוא חוק הגיוס, שעל פי פרסומים שונים, אמור לעבור להצבעה במליאה.

בתגובה לדברים אמר הערב יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "התכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר 'ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם'. הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו".

ח״כ מאיר פרוש הגיב על התכנית של ליברמן שמתפרסמת בחדשות 13 ואמר כי ״פעם אחר פעם מנסה ליברמן להכות בציבור החרדי. הקול קול ליברמן והידיים ידי נפתלי בנט, שהתחייב לפני כשמונה חדשים שישמור על הציבור החרדי, האחריות לפגיעה בציבור החרדי ובהרעבת ילדים, היא גם עליו. ממשלת הכלאיים הזו תחלוף מהר״.

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן: "גזירות השר ליברמן נגד המשפחות החרדיות מבטאות שנאה יוקדת כלפי כל מה שמסמל יהדות ומסורת. על מצח ממשלת הזדון בראשות בנט, לפיד, סער וליברמן, תלוי אות קלון של הסתה ורדיפת ציבור שלם, כפי שלא ראינו מעולם.

"מרתיח להיזכר בהבטחות השווא של בנט וסיעתו ימינה, להגן על הציבור החרדי מפני ליברמן, בעוד המציאות המבישה, טופחת על פניהם שוב ושוב, בהיותם חלק מוביל בקואליציית הרשע, כלפי כל דבר שבקדושה.

"אין סליחה לזעקת הילדים החרדים והמשפחות הנאנקות תחת מתקפת הגזירות, שליברמן וממשלת הזדון ממציאים מדי יום, נגד מגזר שלם, שהפך למטרתם המוצהרת, בכל תחום; כלכלית, ערכית ואנושית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים