שיתוף
תגובות
חדשות » גזירת המעונות: ליברמן סירב לפשרת בג"ץ
בדרך להחלטה
במסגרת דיון שנערך לאחר הסכמת המדינה לדחות את הקיצוץ הציעו השופטים דחיה נוספת עד חופשת פסח # לאחר התייעצות, הודיעו נציגי המדינה כי שר האוצר מתנגד לכל פשרה
מעונות יום | צילום: Aleksander Krsmanovic, שאטרסטוק

היום (שני) בשעות אחר הצהריים נערך דיון נוסף בבג"ץ המעונות, שהוגש על ידי ארגון 'אמת ליעקב' וגורמים נוספים, באמצעות עוה"ד זלמן בלאק, נגד החלטתו של שר האוצר איווט ליברמן לקצץ ולבטל את סבסוד מעונות הילדים לילדי אברכים.

כזכור, לפני כחודש וחצי דן בג"ץ בשתי עתירות שהוגשו בעקבות ההחלטה. בדיון תהו השופטים פוגלמן, שטיין וגרוסקופף, מדוע ההחלטה התקבלה לאחר תחילת שנת הלימודים ובמהירות כזו שלא מאפשרת להורים להתארגן בחלופות אחרות או להיערך בהתאם.

באותו דיון, ביקש בג"ץ מהמדינה לספק תשובה לשאלה מדוע לא לדחות את הקיצוץ המתוכנן לשנת הלימודים הבאה. המדינה העבירה לבית המשפט את תשובתה המפורטת על פני 70 עמודים, ובה הודיעה על דחיית ביצוע ההחלטה לחודש ינואר הקרוב, וטענה כי אין צורך בדחיה נוספת ויש לממש את ההחלטה. בעקבות כך, נערך דיון נוסף היום.

במהלך הדיון לאחר התייעצות שקיימו השופטים, הוצע לצדדים להסכים על פשרה, במסגרתה הקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה, ויחל בתאריך 13.4.2022. דחיה של ארבעה חודשים נוספים שתאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ. נציגי המדינה יצאו לקיום התייעצות עם השרים, ובסופה חזרו והודיעו כי שר האוצר איווט ליברמן מתנגד לפשרה. בעקבות כך, צפויים השופטים לפרסם את החלטתם בעתירה בהקדם.

מן הראוי לציין כי במקביל מתנהלת עתירה נוספת, שהוגשה גם היא על ידי ארגון 'אמת ליעקב', נגד הקריטריונים המפלים שנקבעו ללומדי רבנות ודיינות, ביחס לכל סטודנט אחר, והדורשים מהלומדים הללו להוכיח שכבר עברו בהצלחה מבחן אחד כדי להיות זכאים למימון עבור המעונות.

עו"ד זלמן בלאק, המייצג את ארגון 'אמת ליעקב', מסר: "כפי שסברנו לכל אורך הדרך, שופטי בג"ץ עמדו כבר בדיון הקודם על חוסר ההיגיון שבביצוע הקיצוץ באופן מיידי ומבלי לתת לרבבות משפחות את האפשרות להיערך כנדרש, וגם הפעם הם המליצו למדינה לדחות את המהלך במספר חודשים נוספים, אני מקווה שגם החלטת בג"ץ תבטא רוח זו".

חברות פורום תורתם אומנותן המנהלות מאבק ציבורי בנושא אמרו לאחר הדיון: "נראה שבית המשפט מבין שההחלטה של השר ליברמן נלקחה מבלי להבין את המשמעויות שהיא מביאה איתה. נמשיך במאבקנו עד לביטול ההחלטה, ונקווה שבית המשפט יכריע שההחלטה תידחה על מנת שנוכל לשנות אותה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בושה כול הכלא מלא נציגי ישראל היום מי שלא בכלא הפך עורו מימין… ראו הספר של הפרקליטההאביה כתב האישום שלא הוגש נגד ליברמן הוא שכספים נעלמו למדינה במיליונים הוא..יהיה אחראי על קופת המדינה…לגבי כספים לילדים יהודים מצווה שלו לפגוע מעניין העביר לילדי מסתננים מעניין הועבר לספריה הלאומית כסף כאשר מונה שי ניצן …האיש שמשון מה היה אחראי על תיקי חקירה מעניין אין נאמנות אין אזרחות נהיה שפוט של רעמ. חה חה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים