שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גזירת מס כלי החד"פ מגיעה למליאה
ביוזמת ח"כ אשר
ח"כ יעקב אשר: "העלאת המס תעשיר את קופת האוצר על גבם של משפחות ברוכות ילדים כשהיא לא תועיל כלל לצמצום משמעותי בשימוש בכלים החד"פ"
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בעקבות כוונת משרדי האוצר והגנת הסביבה להכפיל את המס על הכלים החד-פעמיים, דבר שיוביל לפגיעה קשה במשפחות ברוכות ילדים, תקיים מליאת הכנסת דיון דחוף בנושא ביום רביעי הקרוב, וזאת על פי הצעתו של ח"כ יעקב אשר.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "שר האוצר והשרה להגנת הסביבה מקדמים תוכנית להכפלת המס על כלי פלסטיק חד-פעמיים ב-100%, העלות תגולגל לצרכנים וכך עלות המוצרים תוכפל".

בדבריו הדגיש ח"כ אשר כי אמנם "הנימוק הרשמי להטלת המס שיביא להעלאת יוקר המחיה ולפגיעה במשפחות ברוכות ילדים, הינו צמצום השימוש בחד פעמי בדומה למהלך שנעשה במדינות רבות בעולם, אלא שההחלטה של משרדי האוצר והגנת הסביבה לא לוותה בדיון מעמיק ולא בחנה את העדר תשתיות המיחזור בישראל, את מצוקת המים בישראל לעומת המדינות בהן המים ניתנים חינם ולא קיים מחסור במים לשטיפת כלים, את יוקר המחיה בישראל, ועוד".

הוא מתח ביקורת קשה על האוצר שרואה במס הח"פ עוד כלי להעשרת קופת המדינה על גבם של המשפחות ברוכות הילדים. "גם באוצר יודעים", כתב אשר, "כי המתווה לא יגרום בהכרח לצמצום משמעותי בשימוש של הצרכן הישראלי בכלים חד-פעמיים ולהערכתם המהלך צפוי להניב למדינה מקור רווח חדש מהטלת המס בשיעור של מאות מיליוני שקלים".

עוד הוסיף: "העלאת יוקר המחיה דווקא בימים אלו בהם ישראל נמצאת במשבר כלכלי בשל נגיף הקורונה מבלי שהנושא נבחן מכל היבטיו, מחייבת להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת".

כאמור, נשיאות הכנסת אישרה לקיים את הדיון במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב, כאשר השרה להגנת הסביבה צפויה להשתתף בדיון ולהשיב לטענות חברי הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים