שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גזר דין מוות לילדה חרדית – מה הנציגים עושים?
כל התשובות
דרעי שלח מכתב למקבילתו, בוסו וביטון הפנו ליו"ר, טייב דיבר עם השגריר, מלכיאלי נאם, אייכלר פועל ללא הפסקה, פרוש פועל בנחישות, טסלר לא קיבל פנייה – ומי לא ענה
ישיבת הסיעה המשותפת ליהדות התורה וש"ס | צילום: באדיבות המצלם

באם לא תתבטל הגזרה, ביום שישי תוצא להורג הפעוטה החרדית אלטע פיקסלר, שמאושפזת באנגליה ובית המשפט המקומי החליט לרצוח אותה על ידי ניתוק ממכונות ההנשמה. המשפחה מתנגדת לכך בתוקף, אך תחינתה עד כה לא נענתה והשופטים הגויים מתעלמים מהמשמעות הרגשית והדתית בפסיקתם השפלה.

בעבר הלא רחוק נעצרה אזרחית ישראלית ברוסיה, כשבכליה נמצאו חומרים אסורים. למרות שלא הייתה סכנת חיים, הארץ רעשה, כל המערכת המדינית פעלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מספר פעמים עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, עד שבעצמו טס בכדי לגזור את הקרדיט על שחרורה.

במקרה הנוכחי, החמור הרבה יותר, קולו של ראש הממשלה טרם נשמע. רק הבוקר שלח נשיא המדינה ראובן ריבלין מכתב לנסיך צ'ארלס. השגרירות שיגרה פנייה לקונית לפני מספר ימים, קולו של שר החוץ לא נשמע בנושא ולא דווח על אף שיחה מדינית בדרג גבוה בנושא.

אך כבני תורה, אין לנו צפיות מהפוליטיקאים החילונים. אך משליחי הציבור החרדים, שלוחא דרבנן, היינו מצפים לנהל מלחמת חורמה על חיי הילדה, גם אם לא הייתה מהמגזר אלא "סתם" יהודייה, אך על אחת כמה וכמה.

על כן פנינו לשליח הציבור החרדים, מש"ס ויהדות התורה, לשמוע על עולתם בנושא. למשל, תהינו, האם הייתה דרישה בלתי מתפשרת מראש הבלוק שעדיין מכהן כראש הממשלה, לפעול בנושא באופן תקיף מול הרשויות בבריטניה.

מלשכת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נמסר כי "שר הפנים אריה דרעי, שיגר אמש (ג') מכתב לשרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל וביקש מהרשויות בבריטניה לאפשר להורי הפעוטה אלטע פיקלסר בת השנתיים, להביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי".

"השר דרעי מציין במכתבו כי הילדה והוריה אזרחי ישראל ועל פי חוות דעת של רופאים ומשפטנים ישראלים, הפעוטה יכולה לקבל טיפול מתאים בישראל. השר דרעי הוסיף כי יש למנוע את ניתוק הפעוטה ממכשיר הנשמה ולכן ביקש לאפשר להעבירה במיידי למדינת ישראל".

"בהמשך למאמצים להביאה ארצה, שוחח השר דרעי עם שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובולי וראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ אייל סיסו כדי למצוא פתרון לפעוטה".

מטעמו של ח"כ אוריאל בוסו נמסר כי "סיפורה העצוב על מצבה של הפעוטה אלטע פיקסלר נוגעת ללב של כל נבחרי הציבור יחד עם זאת הנושא מטופל בדרגים הגבוהים של ראשי המפלגות החרדיות. כולנו תפילה ותקווה שהפעולות יבוצעו ואכן היא תגיע ארצה לקבלת המשך הטיפולים הרפואיים הנדרשים".

ח"כ חיים ביטון מסר: "שר הפנים דרעי שיגר מכתב לשרת הפנים של בריטניה, ובו דרישה לאפשר להורי הפעוטה אלטע פיקלסר בת השנתיים, להביאה ארצה בהקדם לקבלת טיפול רפואי. דרעי מציין במכתבו כי הילדה והוריה אזרחי ישראל ועל פי חוות דעת של רופאים ומשפטנים ישראלים, הפעוטה יכולה לקבל טיפול מתאים בישראל".

ח"כ יוסי טייב אמר ל'בחזית' כי "אני אף ניסיתי להפעיל את ידידי השגריר הצרפתי שינסה לדבר עם שגריר בריטניה בישראל, מאחר והם ידידים טובים. כמו כן אני ביקשתי להוציא מכתב לשגריר ישראל בבריטניה כדי לבחון איך להביא אותה לישראל".

מטעמו של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי נמסר כי הוא דיבר על הנושא במליאת הכנסת ובוועדות השונות, קרא לשר הבריאות לעשות ככל יכולתו. מלכיאלי אמר ל'בחזית' כי "חייבים להמשיך להיאבק בכל הכוח, אסור להרפות".

מלשכתו של ח"כ יעקב אשר נמסר כי הוא עסק בכך רבות בשבועות האחרונים. בין היתר פנה למשרד החוץ, ושוחח גם מספר פעמים עם שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטבלי. בנוסף פנה בנושא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולגורמים בלשכת ראש הממשלה.

מלשכת ח"כ משה אבוטבול נמסר כי לבקשת בני משפחת פיקסלר, ח"כ אבוטבול הוציא מכתב לשר הבריאות הבריטי וכן לשגריר בריטניה בישראל. עוד נמסר כי הח״כ מעורב עם בני המשפחה בניסיון להציל את הילדה.

במכתב שהגיע לידי 'בחזית' כותב אבוטבול כי "לנו היהודים ניתוק ממכשירי הנשמה כמוה כרצח בידיים, אצלינו ערך וקדושת החיים הינה הדבר הראשון במעלה ואנו מאמינים שכל דקה של חיים בעולם הזה היא נצח נצחים לעולם הבא".

"הילדה הינה אזרחית ישראל, ומן הראוי שתובא לישראל לקבלת טיפול רפואי. בית החולים 'הדסה' בירושלים מוכן וממתין לקבלה ולתת לה את המענה הנדרש. אלפי יהודים נושאים כעת את עיניהם אליכם שתפעלו מצד החסד והרחמים ותכבדו את אמונתנו", דברי הח"כ.

מטעמו של ח"כ אייכלר נמסר כי בלשכתו פועלים בנושא ללא הפסקה בשבועיים האחרונים.

בלשכת ח"כ יעקב טסלר אמרו כי לא התקבלה פנייה בנושא.

סגן השר מאיר פרוש מסר כי הוא פועל בנחישות.

ח"כ יעקב מרגי מסר כי "העלנו זאת בישיבת סיעה וסוכם שיו"ר המפלגה יוציא פניה לממשלת בריטניה וכך היה".

חה"כ אליהו ברוכי מסר ל'בחזית': "סיפור עצוב מאוד. שמחתי לראות שהפרשה המזעזעת הזאת מטופלת בדרגים הגבוהים ביותר ומדינת ישראל פועלת לשינוי ההחלטה ואף להביא את הילדה להמשך טיפול בארץ. בשורות טובות".

ח"כ ינון אזולאי, ח"כ משה ארבל, סגן השר ח"כ יואב בן צור, ח"כ משה גפני, ח"כ יצחק פינדרוס, השר יעקב ליצמן וסגן השר אורי מקלב – לא השיבו לפנייתנו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים