שיתוף
תגובות
יהדות » סיפור לשבת » גזר הדין שבוטל עוד טרם נערך המשפט
סיפור לשבת
משפט סתום של הרבי מבעלזא קיבל משמעות בתחנת הרכבת, לאחר מספר שבועות התגלתה הישועה שהכין הרבי במשפט בודד
רבי אהרן מבעלזא | צילום: חברת 'ומקדשי תיראו'

עוד רגע יגיע תורו להיכנס לקודש פנימה. ר' אברהם התלבט האם יזכיר בפני הרבי את המשפט הצפוי לו. בסופו של דבר ציין בקוויטל רק עסק מסוים שביקש עליו ברכה להצלחה.

באותם ימים הסתבך ר' אברהם בעסק לא חוקי, נתפס בשעת מעשה וזומן למשפט. הוא ידע שהעונש הצפוי לו עלול להיות קשה, אך נמנע מלהזכיר את המשפט בפני הרבי – כ"ק מרן רבי אהרן רוקח מבעלזא זי"ע (כא באב יום פטירתו), שכן התבייש מאוד לספר לרבי שיהודי כמותו עוסק בדברים לא חוקיים מעין אלה.

מרן מהר"א עיין בקוויטל, קרא את הבקשה להצלחה בעסק שעמד בפני ר' אברהם, ואיחל לו ברכה והצלחה. אולם לאחר מכן הוסיף באוזניו מילים סתומות: "כאשר יש הזדמנות להיטיב למישהו – יש לעשות לו טובה. אפילו לגוי"…

יצא ר' אברהם מחדר הרבי ופנה אל תחנת הרכבת, כדי לשוב לעירו. בעומדו בתחנת הרכבת הוא רואה גויה שהולכת בתחנת הרכבת הלוך וחזור, כביכול היא מחפשת דבר מה.

ר' אברהם המשיך בדרכו, כשלפתע נעצר. כנראה בדיוק למצב כזה היו מכוונות מילותיו הסתומות של מרן מהר"א, באומרו שיש לעשות טובה כאשר יכולים "אפילו לגוי".

ניגש ר' אברהם אל האישה ושאל אותה אם הוא יכול לעזור במשהו. בתחילה סירבה האישה להצעת העזרה ואמרה שלא יוכל לעזור. משהפציר בה, נענתה בצער שהיא בדרכה לביתה וכאשר פתחה את תיקה בתחנת הרכבת להוציא את הארנק, גילתה שהארנק אבד לה, כך שאין ביכולתה לרכוש כרטיס נסיעה.

"מה המחיר?" שאל ר' אברהם.

"עשרים וחמישה זלוטי", ענתה הגברת.

על אתר שלף ר' אברהם את הסכום והושיט לה. "אינך צריכה להשיב לי את הכסף", ציין באוזניה.

הגברת התרגשה מאוד ממחוותו של היהודי הזר שאינו מכיר אותה. היא הוציאה מתיקה כרטיס ביקור ובו פרטיה. "אם תזדקק לעזרתי אי פעם, אשמח לסייע לך".

ר' אברהם אפילו לא טרח להציץ בכרטיס. מתי כבר יזדקק לעזרת גברת נכרייה שאין לו מושג כלל במה היא עוסקת.

חלפו להם שבועות מספר ור' אברהם התייצב בבית המשפט לדיון שנקבע בעניינו. שפתיו רחשו תפילה שיינצל מגזר דין קשה והשופטים יתחשבו במצבו ולא יחמירו עמו בגזר הדין.

להפתעתו הרבה של ר' אברהם, מיד לאחר הקראת כתב האישום – עוד טרם החלו השופטים לדון במקרה שהובא לפניהם – ביקשה אחת השופטות את רשות הדיבור.

"אינני מכירה את הנאשם כלל", סיפרה השופטת לעמיתיה, "אולם לפני מספר שבועות בעת שאיבדתי את ארנקי, בא לעזרתי הנאשם – שראה במצוקתי – והעמיד לרשותי את דמי הנסיעה במתנה.

"אינני מאמינה שאדם טוב לב כל כך, המסייע לאנשים שאינו מכיר ומעניק להם מכספו", סיימה השופטת את חוות דעתה באוזני השופטים, "מסוגל לעבור על חוקי המדינה ולפשוע בעבירות שמנסים לייחס לו. אני ממליצה לבטל מיידית את כתב האישום נגד אדם ישר כל כך ונקי כפיים"…

דבריה של השופטת עשו רושם גדול על השופטים, ותוך רגעים ספורים עמד ר' אברהם מחוץ לבית המשפט נקי מכל אשמה. באוזניו עוד הדהדו דבריו של 'אוהבן של ישראל' שהמליץ בעדם טוב כל ימי חייו, מרן מהר"א מבעלזא: "כאשר יש הזדמנות להיטיב למישהו – יש לעשות לו טובה" – – –

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים