שיתוף
תגובות
יהדות » גידול במספר האברכים שהוסמכו לרבנות
לימודי רבנות
איזה מכון ללימודי רבנות ודיינות מתגאה באחוז הצלחה של יותר מ־95% ואיך הוא עושה זאת? מדוע כדאי לאברכים לנצל את ימי בין הזמנים כדי ללמוד טוב יותר?
הרבנים במעמד | צילום: באדיבות המצלם

מהי שיטת שש הנקודות ומי הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לצלוח את המבחנים הקשים של הרבנות הראשית?

רגע לפני שאלפי אברכים ייצאו לבין הזמנים של חודש ניסן וימצאו את עצמם עסוקים עד מעל לראש בניקיונות וקניות, כדאי להסב את תשומת הלב לתופעה מבורכת ומעניינת במיוחד: יותר ויותר אנשים בוחרים ללמוד הוראה, כלומר רבנות ורבים מהם אף עוברים את מבחני הרה"ר בדרכם לתעודת יורה־יורה אם לתפקיד של רב עיר ואם לתפקיד של רב שכונה. 

אם בעבר רווחה הדעה לפיה קשה מאוד לצלוח את המבחנים הללו, הלימודים ארוכים ומייגעים ואין מסגרות ייעודיות למעט כוללים ספציפיים שרובם הציבו רף גבוה של דרישות סף, כיום אפשר למצוא מכונים ייעודיים שמאפשרים גם לאברכים העסוקים ביותר וקל וחומר לבעלי עסק, לשבת וללמוד הוראה (ואפילו דיינות!) תוך כדי מסלול החיים השוטף.

המסגרת הוותיקה והמצליחה ביותר היא זו שנקראת 'מכון תורת המשפט' מבית מל"מ. כמעט בכל בדיקה אובייקטיבית מצליח מכון תורת המשפט להציג נתוני הצלחה פנומנאליים של קרוב ל־95% הצלחה בקרב בוגריו שרובם המוחלט עובר את מבחני ההסכמה של הרבנות הראשית ומקבל את התעודה אם לרב אזורי ואם לרב שכונה.

את ההצלחה הבלתי נתפסת הזו מייחסים מאות בוגרי מל"מ לשתי יתרונות בולטים אותם מצאו ב'מכון תורת המשפט'. היתרון הראשון הוא שיטת לימוד ייחודית שפתחו רבני המכון. שיטה שנקראת "שיטת שש הנקודות". זו שיטה שהוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, מחזור אחרי מחזור כשיטה מנצחת להקניית החומר והצלחה במבחנים. היתרון השני הוא ליווי אישי ואכפתי לאורך כל הדרך גם אחרי המבחנים. הליווי שניתן כחלק ממסגרת הלימודים של 'תורת המשפט' מאפשר לכל תלמיד לגשת למבחן כשהוא מתורגל ומנוסה.

כל זה קשור בקשר הדוק לבין הזמנים הממשמש ובא שכן מיד אחרי חג הפסח תתחיל סידרה חדשה של קורסים במסגרת לימודי הרבנות במכון 'תורת המשפט', מספר המקומות בכל קורס מוגבל ותינתן עדיפות למי שיקדימו להירשם עוד לפני החג הבא עלינו לטובה.

בשולי הדברים נציין כי קיים מתאם בין תחושת הצלחה ובין יכולת ספיגה וקליטה. ככל שתחושת ההצלחה של התלמיד גדולה יותר, כך גם יכולת הספיגה והקליטה של חומר הלימודים. כלומר, על־אף שניתן לגשת בכל פעם לבחינה אחרת ברבנות הראשית, למי שחווה הצלחה בבחינה הראשונה, סיכויי גבוה יותר להצליח בשנייה וחוזר חלילה. זה ככל הנראה ההסבר לאחוז הגבוה בקרב בוגרי מכון תורת המשפט שצלחו את כל המבחנים וקיבלו תעודת יורה־יורה מהרבנים הבוחנים והמסמיכים.

–להיכרות עם שיטת שש הנקודות ולרישום מיידי, לחץ כאן!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים