שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ג'יהאן סאדאת מתה במצרים בגיל 88
אלמנת הנשיא לשעבר
אשתו של נשיא מצרים לשעבר, הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה • נשיא מצרים, א-סיסי, החליט להעניק לה אות הוקרה מיוחד
אנואר סאדאת ומנחם בגין בקהיר | צילום: דובר צה"ל

הגברת ג'יהאן סאדאת, רעייתו של נשיא מצרים לשעבר אנואר א-סאדאת, מתה היום (שישי) בגיל 87. לפי הדיווחים במצרים, היא שהתה הגברת סאדאת מזה כחודש ביחידת טיפול נמרץ באחד המרכזים הרפואיים במדינה.

בלשכתו של הנשיא עבדל פתאח א-סיסי מיהרו לפרסם הודעת אבל: "קיבלנו בעצב ובצער את ההודעה על מותה", נמסר מקהיר. לדבריהם, "היא היתה מודל לתמיכה בבעלה וסייעה לו להשיג את הניצחון הגדול במלחמת אוקטובר (מלחמת יום הכיפורים)".

היא הייתה הגברת הראשונה של מצרים מאז שבעלה סאדאת עלה לשלטון ב-1970, ועד ההתנקשות בו ב-1981 בעקבות הסכם השלום שחתם עם ישראל שנתיים קודם לכן. לאחר מותה, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי החליט להעניק לה אות כבוד הניתן לנשים על "תרומתן למדינה או לאנושות".

בשנת 2009, במלאת 30 שנה להסכם השלום עם מצרים, הגנה סאדאת בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" על ההסכם שעליו חתם בעלה עם מנחם בגין, והביעה אז תקווה לשלום גם בין ישראל לפלסטינים.

"ישראל חיה לצד מצרים בשלום מזה 30 שנה ועל הישראלים והפלסטינים לחיות גם כן בשלום", אמרה סאדאת, הגברת הראשונה המצרית היחידה עד היום שביקרה בישראל. "הפלסטינים ראויים להיות חופשיים במדינתם כפי שהישראלים ראויים לחיים בטוחים בין מיליוני ערבים".

סאדאת, שחילקה את זמנה בין ארה"ב למצרים, התראיינה בשנת 2005 לאהוד יערי בחדשות 2 בעקבות מותו של הנשיא עזר ויצמן, שעמו שמרה על קשר במשך השנים מאז שלקח חלק במשא ומתן לשלום בין ישראל ומצרים.

"תמיד אזכור אותו", נזכרה. "הוא היה ידיד יקר ונאמן מאוד. נהג להתקשר אליי כל שנה ב-6 באוקטובר – לא משנה איפה הייתי, בארה"ב או במצרים. הוא התעקש לצלצל אליי ביום הזה, לשאול מה שלום משפחתי ולומר לי שלעולם לא ישכח את בעלי. הערכתי מאוד את העובדה שטלפן אליי".

הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג שוחח היום עם השגריר המצרי, חאלד עזמי, והעביר את תנחומיו לעם המצרי על מות ג'יהאן סאדאת. "הצטערתי לשמוע על פטירתה של ג׳יהאן סאדאת, אלמנת נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת. ג׳יהאן עמדה לצד הנשיא סאדאת במעשה ההיסטורי של ביקורו בירושלים ועשיית השלום עם ישראל. ג׳יהאן עסקה בקידום השלום בשנים בהן פעל להשגת שלום עם ישראל. בשמי ובשם מדינת ישראל תנחומינו לנשיא מצרים והעם המצרי", מסר הרצוג.

שר הביטחון, בני גנץ: "‏אני משתתף בצער העם המצרי על מותה של ג'יהאן סאדאת, אשתו של הנשיא המנוח, הפטריוט המצרי, הלוחם ואיש השלום אנואר סאדאת, שנרצח על פועלו ושבצל מורשת השלום שלו אנו פועלים היום. יהי זכרה ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים