שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גיל הפטור לחרדים יורד ל-21 – כך זה יעבוד
החלטת הממשלה
גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות. כעבור 24 חודשים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה גיל הפטור לגיל 23
חייל וחרדי בכותל אילוסטרציה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ראשון), את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להורדת גיל הפטור משירות בצה"ל עבור צעירים בחברה החרדית לגיל 21.

עקרונות המתווה כפי שסוכם: גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות. כעבור 24 חודשים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה גיל הפטור לגיל 23.

במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה ע"י ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית / חירום / הצלה.

בנוסף, יוקם צוות שבו יהיו חברים נציגי ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, שיהיה אמון על בחינת הסדרי השירות בצה"ל ובשירות הלאומי והאזרחי, ולבניית מתווה חדש, רחב ועדכני התואם את צרכי הביטחון, המשק והחברה בישראל. הצוות יגיש את מסקנותיו עד לחודש נובמבר 2022.

מתווה הורדת גיל הפטור ייכנס לתוקף לאחר השלמת הליך החקיקה בכנסת. ועדת השרים לחקיקה הוסמכה לטיפול בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בסיום הדיון: "במשך עשרות שנים מדינת ישראל בחרה באופן עקבי "לחתוך לעצמנו את האוזן כדי להעניש לעצמנו את האף". כלומר – מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר".

"היום אנחנו שמים לזה סוף, ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים. אנחנו מסירים את החסמים ומאפשרים את חופש הבחירה לרבבות צעירים חרדים, בלי כפייה ובלי טנקים בבני ברק. זו הדרך הארוכה והנכונה למען האינטרס הלאומי. שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, של כולנו. אני מתרגש באופן אישי, מדובר במהלך היסטורי לעתיד ישראל".

שר הביטחון גנץ בירך על קידום חוק הגיוס במתווה משרד הביטחון, לצד קבלת היוזמה להקמת משמר לאומי, הקמת הצוות שיפעל למתווה גיוס רלבנטי, וסיכום לגבי סוגיית גיל הפטור. משרד הביטחון יפיץ את תזכיר החוק בהתאם לסיכום:

גיל הפטור ירד ל-21 באופן מיידי, יוקמו מנגנוני הכשרה מקצועית והכשרה לשירותי הצלה וחסד של שלושה חודשים תוך הצטרפות למערך המילואים.

החל מעוד 24 חודשים, ובהתאם לקידום מתווה השירות, יועלה גיל הפטור ל-22, כשמי שיצטרף למשמר הלאומי ויקבל את ההכשרה הנדרשת, או יזכה להכשרה תעסוקתית איכותית, ימשיך לקבל פטור בגיל 21. בתום שנה נוספת, יועלה גיל הפטור ל-23, תוך קיום אותו ההסדר.

במקביל יוקם הצוות שיקדם את מתווה השירות הכולל, שכאשר ייכנס לתוקף, יגדיל את שיעור המשרתים מכלל האוכלוסיה (העומד כיום על מחצית מהאוכלוסייה). במסגרת תהליך הורדת גיל הפטור והכנסת רפורמת השירות, יעודכנו דמי הקיום של חיילי החובה והטבות בשחרור למשרתים.

שר הביטחון גנץ אמר: "המתווה אומר שאנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד, והוא גשר למתווה השירות שבכוונתי להביא לממשלה בחודשים הקרובים שיסדיר את סוגיית השירות במדינת ישראל. אנחנו מאפשרים לחרדים לצאת לתעסוקה איכותית, שומרים על ערך השוויון ועל צבא העם. הצטרפות החרדים ואוכלוסיות נוספות במסגרת מתווה השירות למערך ההצלה, החירום והחסד של מדינת ישראל, הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. איזה דבר טיפשי גדול, אתה יוצא מגדרו כדי לזכות בהצבעות. עשית שוב פחדן. אז הילדים שלנו נכנסים לצבא כמעט 3 שנים וגם הצעירים החרדים הצעירים החרדים גונבים את עבודתם. אתה רוצה לשבור את אחדות עם ישראל, כבר יצאת לטרור הערבי מה עוד אתה רוצה לעשות כדי לספק את האגואיזם שלך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים