שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גלידת בן אנד ג'ריס העולמית מחרימה את יו"ש
ניצחון לאנטישמיות
במותג הגלידות המוכר הסבירו כי ההחלטה מגיעה בשל "אי התאמה לערכי החברה" וכי הם ימשיכו למכור בשאר הארץ. לפיד: "כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS"
בן אנד ג'ריס | צילום: Arne Beruldsen, שאטרסטוק

חברת הגלידות המפורסמת בן אנד ג'ריס הודיעה היום (שני) כי היא תפסיק למכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", טרם ברור באילו אזורים מדובר. בתוך כך, בחברה הדגישו כי למרות שבן אנד ג'ריס כבר לא יימכרו ב"שטחים הכבושים", הם ימשיכו את המכירות בישראל באמצעות הסדר אחר שיעודכן בהמשך.

בהודעה שפורסמה אחר הצהריים באתר האינטרנט שלה נכתב: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו. אנו גם שומעים ומכירים בחששות שמעלים אוהדי החברה ושותפינו".

"יש לנו שותפות ארוכת שנים עם בעל רישיון ההפצה בישראל, מיר שמייצר את גלידות בן אנד ג'ריס בישראל ומפיץ אותן באזור", ציינו בחברה. "אנחנו עובדים כדי לשנות זאת והודענו למחזיק הרישיון כי אנו לא נחדש את הסכם הרישיון כשיפוג תוקפו בסוף השנה".

מחברת בן אנד ג'ריס ישראל נמסר כי "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו לשלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי מכיוון שאנו סירבנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים – לא לאפשר להחרים את ישראל – זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום".

זמן קצר לאחר מכן פורסמה הבהרה: "אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל. לא מקבלים את הדרישה של 'יוניליוור' ו'בן אנד ג'ריס' העולמית – ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון בעוד שנה וחצי. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ. המאבק הוא נגד ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית והבעלים שלהם, תאגיד 'יוניליוור'".

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית".

החברה הוסיפה כי "יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בתגובה להחלטת בן אנד ג׳ריס: "גלידות יש הרבה, מדינה – יש לנו רק אחת. בן אנד ג׳ריס החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל – דמוקרטיה מוקפת איי טרור – משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד, ונילחם בו בכל הכח".

שר החוץ יאיר לפיד בתגובה להחלטת חברת בן&ג'ריס: "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

משרד החוץ בתגובה להחלטת החרם של ben & jerry's והודעת חברת Unilever: "ההחלטה של חברת B&J's היא החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל ע"י תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמים".

"זו החלטה מפלה ולא מוסרית המייחדת לרעה את ישראל, פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד, ונותנת רוח גבית לקבוצות קיצוניות וביריוניות. החלטה זו לא רק שאינה מקדמת את השלום ופתרון הסכסוך, אלא מחזקת את מתנגדי הפיוס בין העמים ואת הקוראים לחיסולה של מדינת ישראל".

"הודעתה של חברת Unilever, שהיא הבעלים של חברת B&J's, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות. אנחנו קוראים ל- B&J's לחזור בה מההחלטה השגויה. אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".

תגובת מועצת יש"ע לחרם של 'בן אנד ג'ריז' על יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור. אנחנו מחזקים את ידיה של החברה הישראלית, אשר סירבה להחרים חלק נכבד מאזרחי ישראל, ואנחנו מקווים שחברת 'בן אנד ג'ריז' תחזור בה בהקדם מההחלטה המפלה הזאת, אשר מביאה רוח רעה לתחום כל כך מתוק. בימי הקיץ החמים, אנחנו ממליצים לישראלים בכל רחבי הארץ לאכול גלידות ישראליות טעימות ומתוקות, שלא כוללות פיטורי מאות עובדים ישראלים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "לא נכנע לאנטישמיות הזו, שמחלחלת גם ליהודים בארהב. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל והשומרון, ולכל אוהבי ישראל בעולם, להפסיק לצרוך את הגלידה שמנסה לייצר חרם על ישראל. אנחנו לא נכנע לאיומים לא מצד ארגוני שמאל ולא מצד חברות מסחריות שמוכנות להחרים את ישראל בכדי להתחנף לאנשים מסויימים. אנחנו נמשיך לבנות את השומרון להנות מתרבות מחינוך טוב וגם מגלידה. לאו דווקא של בן אנד גריס".

ראש מועצת בית אל שי אלון: "עדיף שבן אנד ג'ירס יתמקדו בלהכין גלידות ולא בלהטיף מוסר. ספק אם הם בכלל יודעים היכן השטחים עליהם הם מדברים נמצאים במפה. עם ישראל וההתיישבות ביו"ש שרדו דברים גרועים יותר מחרם גלידות".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בתגובה לחרם של חברת הגלידות: "החרמת מתיישבי יו"ש ע"י יונילוויר מחייבת טיפול של ממשלת ישראל. ממשלת ישראל לא יכולה לאפשר מצב בו חברה מסחרית בינלאומית גדולה מחרימה כחצי מליון אזרחי המדינה ואזורים בארץ ישראל. ראש הממשלה ושר החוץ צריכים לפעול בעניין מיד ולהציב מחירים ותגובות כלכליות כלפי חברה גדולה הקשורה לחברות גדולות בישראל. אני מחזק את ידה של חברת הגלידות הישראלית שסירבה לשתף פעולה עם החרמת אזרחי המדינה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כתב בטוויטר בתגובה: "עכשיו אנחנו יודעים איזה גלידה לא לקנות".

ח"כ שמחה רוטמן: "אל תפסיקו לצרוך גלידת בן אנד ג'ריז, כל זמן שבן אנד ג'ריז ישראל מחזיקה במותג. מגיע להם שאפו על ההתעקשות שלא להחרים את יהודה ושומרון. הבעלים של בן אנד ג'ריז העולמי הם חברת יוניליוור. הם הבעלים של מותגים רבים בישראל, ובהם תלמה, שטראוס, בייגל בייגל ואחרים. מי שאמור לטפל בחברה בינלאומית גדולה שמחרימה את יהודה ושומרון הם שר החוץ, יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט כמו גם שר האוצר אביגדור ליברמן שאמורים להשתמש בכלים שבידיהם, לרבות הוצאת חברת יוניליוור מכל המכרזים הממשלתיים עד שההחלטה הזו תיהפך".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן על החלטת בן אנד ג׳ריס: ״החלטה ראויה ומוסרית. השטחים הכבושים הם לא חלק ממדינת ישראל – וההחלטה לא למכור מוצרים בהם היא גורם חשוב בלחץ הנדרש כדי להביא לסיום הכיבוש המתמשך. נקווה שהחלטה זו היא רק סנונית ראשונה. ‏גם גלידה ממש טובה".

שלום עכשיו: "החלטת בן אנד ג'ריס מבהירה כי גם אם בימין המתנחלי ימשיכו לנסות להעלים את הקו הירוק, העולם מבחין היטב בין ישראל הריבונית לבין השטחים הכבושים. חברות בין-לאומיות מעוניינות לעשות עסקים עם מדינת ישראל, אך לא מוכנות להשלים עם המשך השליטה הצבאית על מיליוני פלסטינים ועם מפעל ההתנחלויות. בממשלת השינוי מבינים היטב את הנזק האדיר שמסב מפעל ההתנחלויות לישראל. מי שרוצה לחזק את הכלכלה הישראלית ולהימנע מחרמות ומביקורת בינלאומית, שיפעל לסיום הכיבוש".

תנועת "אם תרצו" בתגובה להחלטת גלידות בן אנד ג'ריס: "מי שמוכן לוותר על חבלי ארץ לגיטימיים כדי לרצות כמה אנטשימיים מוזמן לעזוב את הארץ. מי שלא רוצה את ישראל אינו רצוי פה. עם ישראל אינו פרייאר וישיב מנה אחת אפיים (של גלידה) לכל מבקשי רעתנו. דין אריאל כדין תל אביב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים