שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גלנט דורש לחסן את כל המורים בתקופת הסגר
בישיבת הממשלה
שר החינוך אמר לשרים בדיון על הידוק הסגר: "הבהרתי באופן מפורש שבתי הספר ומוסדות החינוך אינם מקור הדבקה, אלא גורמים מרסני תחלואה"
תגיות:
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

שר החינוך יואב גלנט אמר בישיבת הממשלה שדנה כעת בהידוק הסגר כי "מערכת החינוך היא המערכת הגדולה ביותר במדינת ישראל ומקיפה כמעט 30% מאזרחי מדינת ישראל, רובם צעירים. אני מבין את אחריותי לנווט את מערכת החינוך עליה אני מופקד, כך שהיא תסייע במאמץ הלאומי ליצירת סגר מלא, כולל ושלם".

"במצגת שהצגתי בפניכם ובדברים שאמרתי, הבהרתי באופן מפורש שבתי הספר ומוסדות החינוך אינם מקור הדבקה, אלא גורמים מרסני תחלואה. ולמרות זאת, במידה ותלמידי ישראל ילמדו בהיקפים נרחבים – לא יתאפשר סגר כללי. כך נוכחנו בשבועות האחרונים. הדבר קשור בתנועות הנלוות להפעלת מערכת החינוך, אם באופן חוקי ואם בניצול לא חוקי של התנועות הנרחבות סביב מערכת החינוך".

"ולכן, למרות הצורך החיוני של התלמידים להגיע למוסדות החינוך – אני נאלץ לרתום את כל מערכת החינוך לצורך הלאומי של בלימת התפשטות המגיפה באמצעות סגר קצר ואינטנסיבי, בכל המשק ובכלל זה במערכת החינוך".

"למרות האמור, יש להחריג את הפעלת החינוך המיוחד ומסגרות החינוך של הנוער בסיכון; הם חייבים לפעול בכל מצב. בעיני, הגנה על תלמידי החינוך המיוחד הינה מדד ערכי ומוסרי ראשון במעלה עבור התנהלותה של מדינת ישראל. באופן פרטני, אבקש להחריג את קיום בחינות המתכונות לתלמידי כיתות יא-יב בתקופת הסגר".

"בנוסף, במידה והסגר יארך מעל שבועיים, אבקש להחריג ולאפשר לתלמידי יא-יב להגיע שלוש פעמים בשבוע ללמידה בקבוצות קטנות במוסדות החינוך על מנת להתכונן לבחינות הבגרות, החל מהשבוע השלישי".

לסיום הוסיף: "אני דורש לנצל את תקופת הסגר הכללי על מנת לחסן את כל אוכלוסיית המורים. צריך להתחיל את מבצע החיסונים שלהם כבר בסוף השבוע הקרוב. המינימום הנדרש באופן מיידי הוא לאפשר למורים לנצל את מנות החיסון העודפות אשר תוקפן עלול לפוג באופן מתוכנן בסוף כל יום חיסון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים